Kannabis laittomaksi!

Kommentoitu viesti

pia ensiö
karkkila

#9 perehtyisit asiaan

10.09.2007 13:50

adressin tekijä ei ole ilmeisestikkään perehtynyt asiaan, niin tarkasti kuin olisi pitäny.

Kannabis ei ole mikään portti kovempiin aineisiin. Itse voin sen henkilökohtaisesti todeta ja niin varmasti moni muukin. Olen itse poltellut kanjaa noin 9 vuotta satunnaisesti ja voin vain puhua hyvää tästä asiasta. Ikänä en ole vahvempiin aineisiin koskenut, enkä koske. Olen niitä vastaan suuresti. EI KEMIKAALEILLE!

Jos minä saisin päättää, kannabis laillistettaisiin ja tupakka otettaisiin kokonaan markkinoilta pois täällä suomen maassa! on todistettu moneen kertaa se että tupakointi aiheuttaa syöpää ja heikentää ihmisten peruskuntoa. Ihmiset jotka polttavat puolitoista askia päivässä saa tätä kautta vuodessa niin paljon radioaktiivista säteilyä, että se vastaa kolmensadan rintaröntgenkuvauksen tuottamaa säteilyä. Tupakka on vain hyötykasvi joka imee itsensä auringon säteilyä ja täten puhdistaa ilmakehää. Lisäksi tupakka aiheuttaa niin fyysistä kuin henkistäkin riippuvuutta.

Ja nyt päästään asiaan. Nykyisin on tutkittu, että ihminen joka polttaa kannabista säännöllisesti pidentää omaa elinikäänsä n. kymmenellä vuodella. Lisäksi kannabis toimii oivana lääkekasvina. Jos minulla esimerkiksi on selkä-, pää, niska-, ynm.kipuja poltan kanjaa, sillä se auttaa aina. lääkkeet kun minulle ei tepsi. Otetaanpa yksi esimerkki sairaus. ADHD tarkkaavaisuus ja ylivilkkaus häiriö, jota hoidetaan AMFETAMIINIjohdannaisilla lääkkeillä, joka aiheuttaa riippuvuutta ja tuhoaa ihmisaivoja. Näitä lääkkeitä vanhemmat syöttävät lapsilleen siinä uskossa, että lapselle tulee hyvä elämä. Näistä lääkkeistä ei ole kuin haittaa ihmiselle. tätäkin tautia pystyisi täysin pitämään hallinnassa luonnon omalla lääkkeellä, hampulla, joka olisi terve vaihtoehto sille, että ihmiselle syötetään amfetamiini johdannaisia lääkkeitä. Hollanissa ollaan sen verta viisasta porukkaa, että kannabiksen THC:tä käytetään lisäksi myös erilaisista ahdistushäiriöstä kärsivien ja syöpäpotilaiden pahoinvoinnin lääkkeenä.

Tiedän että täällä on paljon ihmisiä jotka tietävät näistä asioista, joten kirjottakaa hyvät ihmiset. itsellänin on sen verran kiire, että en jouda enempiä kirjottelemaan. kerron vain loppuun yhden asian. Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta! henkistä riippuvuutta se saattaa joillekkin aiheuttaa, mutta lähes tulkoon kaikki ne jotka kyseistä kasvia nauttivat, pystyvät huoletta olemaan ilmankin, toisin kuin eri huumeiden käyttäjät ja tupakoijat.

Älkää tuomitko kannabista vain sen takia, että täällä suomen maassa on se kiellttyä. Ottakaa asioista ennemmin selvää ja puhukaan niistä vasta sen jälkeen. Kannabiksesta kun ei ole kuin vain hyvää sanottavaa.

Vastaukset

Vieras

#48 Re: perehtyisit asiaan

2010-08-10 15:51:56

#9: pia ensiö - perehtyisit asiaan

Itsekin kannabista satunnaisesti käyttävänä voin osittain yhtyä mielipiteeseesi. Mutta ota huomioon, että poltettuna kannabis aiheuttaa samoja sairauksia kuin tupakka. Yhdessä kannabissavukkeessa on n. 15-20 kertaa samoja haitta-aineita kuin yhdessä tupakassa. Tosin, puollan itsekkin kannabiksen laillistamista Suomessa, aivan vain sen takia että siitä saatavat hyödyt ovat suurempia kuin kriminalisoinnista tulevat hyödyt (ja haitat).