Allekirjoita ja ota kantaa Markun Koneet - toiminnan puolesta

Kommentoitu viesti

Bra Markku

#49 Markku har rätt och Vasa stad har fel

12.12.2012 11:35

“Vasabladet skrev den 21 juli 2012 följande :
Förfarandet kring fraktstationen har spårat ur”
« Vasa stad ställer krav på VR att snygga upp den gamla fraktstationen vid järnvägen. Samtidigt hamnar före¬tagaren Markku Greggilä som hyr byggnaden i kläm och anklagas för att driva verksamhet som förfular omgivningen. Greggilä sysslar med återvinning.

Utspridda skrothögar", enligt miljö- och byggnadsnämnden i Vasa. "En verksamhet som bygger på hållbar utveckling", enligt Markku Greggilä.

Vasabladet skrev följande den 10 april 2008:
“Kylskåpen ska bort till sommaren”
Publicerad 1 januari 0001 kl. 00:00. Senast ändrad 10 april 2008 kl. 21:44
VASA. De hundratals kylar, frysar och andra vitvaror som står på gården vid VR:s gamla magasin på Institutsgatan uppskattas inte av bygg- och miljömyndigheten.
Städa framför egen trappa först, uppmanar Markku Greggilä staden Vasa. Bygg- och miljönämnden är inte glad åt vitvarorna på gårdsplanen utanför VR-magasinet där Greggilä har sin verkstad. Själv tycker han att staden också borde se över sina egna skräpiga och misskötta miljöer

Jag tycker att Markku har helt rätt i vad han säger; "En verksamhet som bygger på hållbar utveckling".
Vasabladets foton var helt överdrivna och försöker manipulera läsaren/oss. Det var tagna så att det skulle se hemskt ut, men I realiteten kylskåperna är fint I raden och gården är inte alls missköt, tvätom, kylskåperna är i ordning. Fortsätt Markku! Jag vill säga en sak till, du är helt tvåspråkig, så det så bra och handla i ditt företag när man får bara välja språket.

Vastaukset

Vieras

#50 Re: Markku har rätt och Vasa stad har fel

2012-12-12 11:43:01

#49: Bra Markku - Markku har rätt och Vasa stad har fel

Jo, jag tycker det samma. Och det är ju bra när man får två språkigt tjänst!