IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kommentoitu viesti

Uhtaan vesistön puolesta

04.09.2012 18:25

Jos puulle saadaan sama tuki kuin turpeelle, niin meillä ei ole mitään hätää. Puuta riittää metsissä ja se on suomen rikkaus. Miksi hyväksyä energiamuoto, joka tuhoaa puhdasta luontoa. Meillä on puu-, aurinko-, tuuli-,bio-,maa- ja vesienergia jo käytössä, annetaan niille samat tuet kuin turpeelle, ne eivät pilaa luontoa kuten turve.

Vastaukset

Vieras

#1445 Re:

2012-09-04 20:17:24

#1444: Uhtaan vesistön puolesta -

Puuenergiahan saa jo nyt ylivoimaiset tuet muihin verrattuna.Metsien ojitus puuntuotantoa varten on myös saanut myös valtaisat tuet, joiden aiheuttamista vesistöjen pilaantumisista nyt syytetään palkästään turvetuotantoa.Itse olen saanut yhteiskunnan tukea metsäojituksille jossa vedet lasketaan suoraan alamäkeen mahdollisimman nopeasti pois metsästä.Hankkeen suunnittelija en ole minä vaan metsäkeskus, ja toteuttaja joku heidän urakoitsijansa.Tämä on tapahtunut koko valtakunnassa vuosikymmenien ajan, ja nyt se kaikki laitetaan pelkästään turvetuotannon syyksi.On teillä vielä pitkä taival edessä selvittää kuka on aiheuttanut humusvedet vaikka vain sadan vuoden ajalta.