IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kommentoitu viesti

Vieras

#1445 Re:

04.09.2012 20:17

#1444: Uhtaan vesistön puolesta -

Puuenergiahan saa jo nyt ylivoimaiset tuet muihin verrattuna.Metsien ojitus puuntuotantoa varten on myös saanut myös valtaisat tuet, joiden aiheuttamista vesistöjen pilaantumisista nyt syytetään palkästään turvetuotantoa.Itse olen saanut yhteiskunnan tukea metsäojituksille jossa vedet lasketaan suoraan alamäkeen mahdollisimman nopeasti pois metsästä.Hankkeen suunnittelija en ole minä vaan metsäkeskus, ja toteuttaja joku heidän urakoitsijansa.Tämä on tapahtunut koko valtakunnassa vuosikymmenien ajan, ja nyt se kaikki laitetaan pelkästään turvetuotannon syyksi.On teillä vielä pitkä taival edessä selvittää kuka on aiheuttanut humusvedet vaikka vain sadan vuoden ajalta.

Vastaukset

Vieras

#1446 Re: Re:

2012-09-04 23:39:57

#1445: - Re:

Mitäs ne puuenergian tuet olivatkaan? Onkos täällä joku väittänyt, etteivät metsäojitukset ole pilannut vesistöjä? Siihen asiaan on vain herätty paljon aiemmin kuin turvejuttuihin - tosin onhan ne metsäojituksetkin tehty aiemmin. On sulla muuten ollut ammattitaidottomat ojitussuunnittelijat jos kerran ojat on tehty mahdollisimman suoraan alamäkeen. Oikeassa olet - työnsarkaa on tosi paljon jotta tulevillekin polville jäisi jotain meidän jäljiltä!