Elävä keskusta ilman toriparkkia

Kommentoitu viesti


Vieras

#82

01.07.2012 22:33

Toriparkkin hallituksessa istuu mm. Hesburgerin Heikki Salmela, Turun sanomien Keijo Ketonen ja rakennysyrittäjä Rauno Puolimatka. Tottakai hyväveliketjun pitää järjestää hyvä bisnes kaverillensa. On täysin naurettavaa vähätellä sillä että jos yhdestä asiasta saisi äänestää, niin sitten saisi äänestää kaikista. Omaan pussiin pelataan niin vahvasti kuin voidaan. Jos joku katsoo että Turun linna pitäisi säilyttää sellaisena kun on, niin se ei ole mitenkään pois kenenkään intresseistä, mutta nyt puhuukin raha. Tori on tärkeä turkulaisille, sillä se on Turun sielu ja sydän. Eivät torikauppiaat elä pyhällä hengellä 4-5 vuotta, tänäaikana moni lopettaa ja sitten ei ole enää kauppiaita. Torikauppiaat ovat torin sydän, ei tori ole mitään ilman heitä. Vähättelijä voisi lukea Helsingin sanomat 20.6.2012 ja sieltä artikkelin: Päätös toriparkista masensi kauppiaat. Hesburger, S-liike ja rakennusyrittäjä porskuttavat varmasti tulevaisuudessa, ei heitä liikuta tälläisen vähäpätöiset yrittäjät, kun rahaa on liikaa niin tullaan sokeiksi ja omaan pussiin haluttaisiin vielä lisää. Torin estetiikka on hyvin tärkeä turkulaisille. Turkulaisilla on myös maalaisjärkeäkin paljon eli miksi rakentaa turhaa jos ennestäänkin on. Ei pidä lähteä aliarviomaan turkulaisia.

Vastaukset

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

2012-07-01 23:39:34


Toriparkki - Pyhä Lehmä ?

#88 Kirjoitus #82 on aivan asiallinen

2012-07-03 07:46:18

#82: -

Kirjoittaja kohdistaa argumenttinsa asioihin.
Vähättely viittaa kansanäänestyksen puuttumiseen ja
naurettavuus tuon kansanäänestyksen puuttumiseen perusteluihin.

 


Vieras

#89 Re:

2012-07-03 11:12:38

#82: -

Se ydin onkin siinä, että vastustajat käyttävät pääargumenttinaan yhteiskunnan rahojen (verorahojen) haaskausta, vaikka tosiasiassa poliitikoilta tulee kaava ja rahat liikemiesten perustamalta yritykseltä, Toriparkki Oyltä. Ilman toriparkkia nimenomaan kaikki torin remonttirahat tulevat verorahoista, jolloin toriparkiton ratkaisu muodostuu kuntalaisille kalliimmaksi.

Toinen argumentti on, että liikenne lisääntyy. Muttei se lisäänny, kun osa autoilijoista tulee liikekeskusten sijasta keskustaan. Liikenne lisääntyy vain, jos julkisen liikenteen käyttäjät ryhtyvät toriparkin myötä käyttämään omia autoja. Tämä on toisille mahdoton yhtälö käsittää. Liikenne kattaa kaiken autoilun, eikä pelkästään keskustaan tulevaa autoilua.

Keskustan on oltava vetovoimainen. Tulevaisuuteen on panostettava. Tulevaisuudessa Turun keskusta näivettyy, jos kaikki kauppa ajetaan syrjään. Seuraavaksi automarketit imevät muutkin palvelut, jotka menevät ihmisten perässä. Näitä ovat monet pikkukaupat ja erikoisliikkeet, jotka joutuvat pois tai konkurssiin. Elokuvateatterit siirtyvät syrjälle jne.