Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Kommentoitu viesti

Seuraaja

#193 Re: Re: Re: Adressin keskustelusta

04.05.2012 13:44

#191: Timo Aho - Re: Re: Adressin keskustelusta

en minä tiijä onko tämä nyt synti, mutta outoa on tuo väite kaltoin kohtelusta.  Julkisuus on aina sellainen, jossa tulee enemmän tai vähemmän kaltoin kohtdelluksi.  Jos itse ilmoittaa, että lestadioalaisyhteisö on sairas ja haluan ottaa etäisyyttä yhteisöön, ei silloin pidä ajatella, että ko yhteisö suhtautuu kovin myötäsukaisesti  ja edes kovin luottavaisesti tällaisen henkilön toimintaan.  Tutkimuksen ja tutkijan peruslähtökohta on objektiivisuus ja silloin jos itse on osallinen jossakin asiassa varsinkin vahvasti myös tunteineen, on vaikea olla objektiivinen.  Kokemustukijanakin voi toimia, mutta silloin pitää ilmoittaa olevansa kokemustutkija ja lähestyvänsä asiaa siitä näkökulmasta.

Vastaukset

lissu

#199 Re: Re: Re: Re: Adressin keskustelusta

2012-05-04 18:59:35

#193: Seuraaja - Re: Re: Re: Adressin keskustelusta

JH:n julkinen kaltoinkohtelu alkoi siitä, kun hän nosti PF-asian julkisuuteen, koska sen käsittely liikkeen sisällä torpattiin tylysti. Sitä ennen häntä jo oli ymmärtääkseni (ja helposti tämän yhteisön vajavaisuudetKIN tuntien uskoakseni) pienemmässä piirissä puhuteltu ja hänen uskoaan epäilty, mikä kyllä on mielestäni kaltoinkohtelua. Siitä meillä kuitenkin on vain Johannan ja muutaman hänen läheisensä kertomus. Sen sijaan kun hän rohkeasti nosti asian yleiseen tietoon, alkoi julkisesti sellainen kivisade ja sysiminen Jumalan Valtakunnan ulkopuolelle, että sitä koen olleeni Johannaa tuntemattakin todistamassa ja voin siis sanoa TIETÄVÄNI hänen joutuneen sen kohteeksi, jo paljon ennen kuin ilmoitti irrottautuvansa liikkeestä, koska kokee sen olevan niin sairas yhteisö.