VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Vieras

#3137 Re:

13.04.2012 20:56

#2911: metsästäjänainen -

Sinulla ei taida olla kaikki muumit laaksossa. Itsekin tykkään koirista, ne ovat meille perheenjäseniä mutta eivät sentään ihmisen asemassa. KOIRA ON KOIRA, EI IHMINEN! Jos menettäisin koirani, surisin mutta en todellakaan menettäisi syytä elää.
Miksi meuhkaat tuolla tavalla susista? Montako koiraa olet susille menettänyt? Eiköhän metsästyskoiralle ole paljon suurempi uhka jäädä auton alle kuin suden suuhun!

Vastaukset

Vieras

#3139 Re: Re:

2012-04-13 21:02:26

#3137: - Re:

Koira ei ole perheenjäsen, koira ei ole ystävä vaan lemmikki.  Tätä keskustelua leimaa väitteet susien suojelijoiden eläinten inhimillistämisestä. Samaan aikaan kun koira asetetaan ihmistä tärkeämpään asemaan.

Kennelliiton kuolinsyy tilastot sotivat kaikkia täällä koirista melskaavien väitteitä vastaan. Susi tappaa hyvin vähän koiria suhteessa siihen mitä niitä lopetetaan luonnevikaisena, mikä usein tarkoittaa huonoa metsästysviettiä.

Niin suurta se rakkaus on perheenjäsentä kohtaan.

Vieras

#3142 Re: Re:

2012-04-13 22:25:20

Mikähän moraalikoodi antaa oikeutuksen hyväksyä joku asia sillä perusteella, että voi olla olemassa mahdollisuus vielä pahempaan asiaan?  Siis ei saisi tuntea koiransa suhteen turvallisuusuhkaa susien taholta koska koira voi jäädä autonkin alle ja menettää sitä kautta henkensä? 

Siis tuollaisella perusteella ei olisi väärin varastaa vähän (kun joku voi varastaa paljon) tai ei ole väärin ryöstää kauppaa, kun joku voi ryöstää pankin?

Kyllä metsästäjänaisella on kaikki oikeus huoleensa, tuollaiset auton alle vertailun argumentit eivät ole perusteltuja.

metsästäjänainen

#3154 Re: Re:

2012-04-14 18:45:20

Heh, Luuletko että en tiedä, että koirani ovat koiria? Tietysti, kuri niillä on, liikunta määrä riittävä, mutta silti niistä välitän todella paljon. Millähän perusteella tuomitset ihmisen, jota et tunne? Itse olen elämäni aikana kokenut paljon rankkoja asioita, erakko luonne jollainlailla olen ( luottamus ehkä heikko ihmisiin, ei kaikkiin, mutta harvoihin luotan)ja koirien seurassa viihdyn jopa joskus paremmin kun ihmisten. Ne ovat minulle tärkeitä ja yritän saada ihmiset tajuamaan, että koirilla on arvoa. Yhden koiran olen susille menettänyt. Yksikään ei kyllä ole auton alle jääny omistani. Metän keskellä on niin kauheesti autoja, enemmän, ku helsingin keskustassa... vai onko?

Mutta minä olen minä ja tämä on susiadressi, joka ei liity minuun ihmisenä, joten en tänne aio avautua sen enempääja hulluna saa pitää en välitä, itse en koe tuntevani yhtään ihmistä tästä keskustelusta, mutta ilmeisesti joku tuntee minut paremmin kun minä itse. :)