Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Kommentoitu viesti

Israel on Jumalan Poika!

#2362 Re: Tule mukaan Verkoston Israel-työhön!

11.04.2012 18:59

#2358: - Tule mukaan Verkoston Israel-työhön! Israel-työmme teologinen pohja:
Siunataan Israelia, sillä "Siunattuja ovat ne, jotka sinua siunaavat" 4Moos.24:9.
Pelastus on juutalaisista. Joh.4:22
Uskomme, että juutalaisetkin voivat pelastua vain Jeesuksen kautta Apt.4:12, Room.10:1-4
Emme kannata korvausteologiaa, jonka mukaan kristillinen seurakunta olisi korvannut Israelin Jumalan omaisuuskansana Jer.31:35-37, Room.11:1
Pidämme oikeana auttaa Israelia aineellisesti milloin se on meille mahdollista Room.15:27

Mielestäni tuo on aivan samaa korvausteologiaa kuin se, mistä tuossa kerrot. Pidät itseäsi pelastettuna ja juutalaiset mielestäsi ilman Jeesustasi eivät todellisuudessa ole omaisuuskansa, vaan voisi taas tulla siksi, jos se "pelastuu". Etkö huomaa tuota samaa petosta kuin kirkko on kautta aikain uskotellut!?

Israelin Jumala sanoo Israelin olevan Hänen Esikoispoikansa, eikä Jumala muuta mieltään niin kuin ihmiset!
Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

Jumala ei tuollaisia ehtoja juutalaisille laita kuten sinä teet!

Vastaukset

Hei halooooo!

#2363 Re: Re: Tule mukaan Verkoston Israel-työhön!

2012-04-11 19:03:30

#2362: Israel on Jumalan Poika! - Re: Tule mukaan Verkoston Israel-työhön!

Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Missä tässä kerrotaan Jeesuksestanne?

Vieras

#2366 Re: Re: Tule mukaan Verkoston Israel-työhön!

2012-04-11 20:15:29

#2362: Israel on Jumalan Poika! - Re: Tule mukaan Verkoston Israel-työhön!

Sivuilla on lainauksia eri kristillisten organisaatioiden ja seurakuntien Israel-työstä.

Kuten varmaan huomasit, haukkumasi teksti oli vain tällainen lainaus erään kristillisen toimijan Israel-työn kuvauksesta. Kuvauksen lopussa oli linkki lainatulle sivulle.

Ei ole siis hyötyä siitä, että syyttelet ja haukut tällaisen luterilaisen toimijan toimintaa, jota vain esitellään täällä. Haukkusi eivät mene perille, eikä tämä sivusto ole millään tavalla vastuussa erilaisten Israel-toimijoiden mielipiteistä tai teologioista. Kukin toimija vastaa omasta näkemyksestään.

Mene alkuperäiselle sivustolle (pääsee linkistä), etsi sieltä alkuperäinen kirjoittaja ja hänen yhteystietonsa, ja lähetä spostia tai soita. Tällöin joudut tietysti käyttämään oikeitä nimitietojasi.

Erilaisten Israel-toimintojen esittelyn tarkoituksena on, että eri puolilla Suomea asuvat Israel-ystävät saisivat googlettaessaan enemmän osumia, ja toivottavasti löytäisivät jotain itseään kiinnostavaa. Esittelyjen tarkoitus on siis informaation jakaminen.

Jos haluat nimenomaan päästä haukkumaan muiden näkemyksiä tai teologiaa, voit yrittää suomi24-keskustelupalstoja. Siellä on mm. juutalaisaiheinen keskustelupalsta.

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3450

Siellä näkyy olevan oikein kiinnostava uusi keskustelusäie menossä:

"Noin vuonna 30 jkr. juutalaiset huomasivat temppelin teurasuhrin menettäneen tehonsa.

..Talmudista löydämme kohdan, joka kertoo, että toisen temppelin aikoihin oli sellainen tapa; että leeviläiset sitoivat punaisen villaköyden vuohen (Azazel) sarviin, joka sitten muuttui valkoiseksi. Tätä tapahtumaa juutalaiset pitivät Jumalan anteeksiannon merkkinä sekä he uskoivat, että se oli täyttymys Jes 1:18:lle:

Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi, Jes 1:18

Jeesuksen Kristuksen kuoleman jälkeen villaköysi ei enää koskaan muuttunut valkoiseksi.

Talmud: "Neljäkymmentä vuotta ennen kuin pyhä temppeli tuhottiin, tapahtui seuraavaa: suurena sovituspäivänä oinas lakkasi olemasta yliluonnollinen; punainen villaköysi, joka yleensä muuttuu valkoiseksi, pysyi nyt punaisena eikä muuttunut; ja pyhäkön kynttelikön lännen puoleinen kynttilä ei suostunut palamaan, kun pyhän temppelin ovet avautuivat itsestään."

Se oli merkki vanhan liiton lakkaamisesta, koska Uusi Liitto oli alkanut."

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…