VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Cannabis_Sativa

#1587 Minä olen erästelijä

22.01.2012 10:17

Meitsi näkee heti, mikä on Canis Lupuksen jälki ja mikä ei ole. Osaan myös tehdä tervaskantoon tulet ja tulistella nokipannukahvit. Meitsi on erämies, vaikka asuukin ydinkeskustassa. Armeijassa ei kuulu nykyihmisen käydä, tappaminen on junttimaista. Kynä on miekkaa mahtavampi ase. Ohiammutut sota"sankarit" eivät tarvitse mitään avustuksia. Asetta en ole koskaan erästelyyni tarvinnut. Varusteisiini kuuluu kamera ja kiikari, sekä eväsreppu, jonka sisältö on; eväät ja termospullo ja vaihtokerrasto. Meikäläisten kuuluisi päättää kaikista asioista Haaviston johdolla. Metsästys harrastuksena on kivikautista, nykyaika kaipaa hifistelyä ja hifistelijöitä.

Vastaukset

Kokonaiskuva24

#1591 Re: Minä olen erästelijä

2012-01-22 12:19:32

#1587: Cannabis_Sativa - Minä olen erästelijä

Hyviä mielipiteitä sinulla! Metsästykseen minulla ei ole yhtä kielteistä kantaa, vaikken sitä harjoitakkaan. Kunhan vain erämiehet malttaisivat keskittyä niiden suuren hirvikannan kaatamiseen, eivätkä siinä sivussa ampuisi vähän väliä myös uhanalaisia eläimiä (joihin myös susi kuuluu).

AIDON häirikkösuden kaataminen on tietenkin eri asia, mutta todisteiden tulee tällöin olla vedenpitävät ja häiriön oltava muutakin kuin satunnainen näköhavainto tai ihmisen omasta tyhmyydestä tai huolimattomuudesta johtuva. Kotieläimiä tulisi esimerkiksi vahtia paremmin - esimerkiksi räksyttävä koira pihalla narussa ei ole vastuullista koiranpitoa alkuunkaan.

Tässä vähän kommenttia yleisesti tähän keskusteluun:

En tiedä milloin tästä maasta oikein tällainen junttilandia, jossa nimeltä mainitsemattomien iltapäivälehtien lööpit ja kulovalkean lailla leviävät huhu- ja vihapuheet ovat ihmisille sama kuin absoluuttinen totuus asioista.

Ja jotta saataisiin vähän perspektiiviä asiaan niin mietitäänpä vaikka niitä Afrikan mahtavia leijonia, joita mielellämme katsomme televisiosta lauantai-iltaisin. Susi on myös tällainen uljas petoeläin, jonka suojelun kuuluisi olla meille kunnia-asia. Tulevat sukupolvet kyllä häpeävät, jos toisin toimimme.

Ja jottei kukaan kuittaisi tätä toteamalla, etten ole ollut susien kanssa tekemisissä, niin näin ei ole. Olen maalta kotoisin, jossa meillä on lammastila. Karhun makuupaikka on 200 metrin päässä ja susistakin ollut useita näköhavaintoja. Koko elämäni olen lenkkeillyt koiran kanssa ja ilman metsäpoluilla. Koskaan en ole petoeläimeen törmännyt, vaikka usein olen kyllä ollut varma siitä, että menemisiäni seurataan. Mikäli tällainen kohtaaminen tulisi ja vaikka se koiran hengen vaatisikin, ei minusta petovihaajaa saisi siltikään.

Ja muistetaanpa vielä, että se "ihmisen paras kaveri" on  raatelu- ja tappotilastoissa kyllä ihan omaa luokkaansa. Tähän verrattuna susi on yhtä vaarallinen ihmiselle kuin kultakala.