Tutkintapyyntö Kilpailuvirastolle SKL ry:n toiminnasta

Kommentoitu viesti

Vieras

#117 Kasvattaja minäkin

28.11.2011 11:28

Minulla ei ole mitään ongelmia noudattaa Kennelliiton ohjeita tai sopimuksia omassa kasvatustyössäni. Ymmärrän, että näillä ohjeilla ja sopimuksilla pyritään eettisesti kestävään koirankasvatukseen. Olen allekirjoittanut Kennelliiton kasvattajasitoumuksen enkä koe siinä mitään ongelmaa. Ymmärrän senkin, että sellaisia kasvattajia on, joilla on vaikeaa noudattaa näitä sopimuksia. Ikinä en tällaiselta kasvattajalta koiraa ostaisi, sillä heidän arvomaailmansa ei todennäköisesti ole lähelläkään omaani. Ei enää riitä, että kasvattaa muutaman laadukkaan pentueen vaan pentuja pitää tehdä kaikella mikä liikkuu ja missä henki pihisee. Muka rakkaudesta rotuun... huh huh! Missä vaiheessa kasvatustyötä se keikahtaa tällaiseksi, sitä minä en ymmärrä. Onko se joku narsistinen halu saada enemmän pentuja maailmalle kuin joku toinen kasvattaja vai miksi juuri jonkun tietyn kasvattajan pennut ovat muka niin ylivertaisia, että niitä pitää olla joka perheessä? Enkä todellakaan ole kateellinen kenellekään 100 pennun rajan ylittäneelle kasvattajalle ja sen takia tätä kirjoita. Niissä kasvattajissakin on kuitenkin ihan kunnollisia tyyppejä!

Huvittavaa on, miten moni allekirjoittaja on jättänyt nimensä näkymättömiin. Kyllä sekin jotain kertoo :)

Vastaukset

...

#118 Re: Kasvattaja minäkin

2011-11-28 11:37:46

#117: - Kasvattaja minäkin

"Huvittavaa on, miten moni allekirjoittaja on jättänyt nimensä näkymättömiin. Kyllä sekin jotain kertoo :)"

Tämä kertoo ainoastaan siitä, että eivät kaikki haluaa julkisuutta ja sormella osoittamista. Ihmisiä kun on erilaisia, minäkin alkuun allekirjoitin julkisesti, sain illalla pari vihaista sähköpostia ja piilotin nimeni.  Silloin, kun/jos tämä menee eteenpäin aloittaja kuitenkin saa kaikki nimet printattua paperille, eteenpäin viemiseksi.

Meillä kaikilla on mielipitemme. Ja jos sinä et ymmärrä miksi pitää tehdä useampi pentue, niin minä sen ymmärrän, ehkä siksi että saisi erilaisia pentuja, joita sitten yhdistämällä saa sitä omaa täydellistä koiraa jalostettua. Minä taas en ymmärrä, miksi joillakin on niin kova hinku arvostelemaan muiden tekemisiä... Energia kuuluu toisten pentuemäärien laskemiseen ja katkeriin pohdintoihin. Onko se perusdefenssi - "minä,minä,minä- minä olen parempi"???... (Ja minulla ei itsellä ole kun 7 pentuetta toistaiseksi, joten en puolusta itseäni :D.)