Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!
Kommentoitu viesti
Tartu kynään! |
#481 Hannu Reimen yksipuolinen radiokolumni20.11.2011 23:51Hyvät Take a Penin jäsenet, Hannu Reimen radiokolumni Lähi-idän tilanteesta (15.11.2011 Ylen ykkönen) oli Israel-vihamielistä propagandaa. On väärin, että tällaiset henkilöt saavat ilman tasapainottavaa vastanäkemystä esittää mielipiteitään totuuksina valtakunnallisessa mediassa. Reime väitti Israelin syntyyn liittyneen ”massiivisen etnisen puhdistuksen”, millä hän tarkoittanee arabien pääosin omasta aloitteesta tapahtunutta joukkopakoa uhkaavan sodan jaloista. Reimeltä unohtuu täysin, että sodan aloittivat ympäröivät arabimaat, joiden tarkoituksena oli tuhota juutalaisvaltio syntymähetkellään, ja että alueen arabiväestö lähti tämän jaloista turvaan aikomuksena palata sodan jälkeen voittajina. Reime kutsuu alueen arabeja ”alkuperäisväestöksi”, vaikka jokainen Lähi-idän historiaan perehtynyt tietää, että alueella on ollut arabiväestön lisäksi myös katkeamatonta juutalaisasutusta ja muitakin kansanryhmiä. Ensimmäisen maailmansodan jälkeisinä vuosikymmeninä entisen Turkin imperiumin alueille Lähi-itään syntyi länsimaiden tuella useita arabivaltioita. Välimeren rannikkoalue haluttiin kuitenkin pitää arabinationalistisista pyrkimyksistä irrallaan juuri etnisen, uskonnollisen ja historiallisen monimuotoisuutensa takia. Juutalaisten kansalliseksi kodiksi luvattiin sodan jälkeen alue, josta ensin lohkottiin arabeille 75% (Jordania) ja josta jäljelle jäänyt alue uudelleen pilkottiin pienemmäksi YK-jaossa vuonna 1947. Jäljelle jäänyt juutalaisvaltiolle luvattu alue oli kooltaan pienempi kuin entinen Uudenmaan lääni. Reime kutsuu Israelin rakentamaa turva-aitamuuria ”apartheidiksi” väittäen, että sen tarkoitus on pitää erillään juutalaisia ja arabeja. Jälleen häneltä pääsee unohtumaan, että turva-aita rakennettiin keskellä kammottavaa terrorisotaa, jonka aikana Israelissa tehtiin jatkuvasti pommi-iskuja siviilikohteisiin - busseihin, kauppakeskuksiin, ravintoloihin… Toisen intifadan aikana Israelia vastaan tehtiin palestiinalaisalueilta yli 20 000 terrori-iskua tai sen yritystä. YK vaati Israelia puolustautumaan terroria vastaan väkivallattomin keinoin, ja turva-aitarakennelma on Israelin vastaus tähän vaatimukseen. Myös Gazan saarto on Reimen mielestä apartheidia. Kummallisesti Reime ohittaa sen, että Gazaa hallitsee järjestö, joka julistaa peruskirjassaan kaikki rauhanneuvottelut turhiksi ja jihadin välineekseen, josta se ei luovu ennen kuin islamin lippu kohoaa joka paikassa Palestiinan yllä. Tämän jihadin osana Gazasta sataa jatkuva rakettituli rajan yli israelilaisiin kyliin. Taustatukena järjestöllä on mm. Iranin ääri-islamilainen hallitus, joka tavoittelee ydinasetta ja julistaa avoimesti Israelin tuhoamisen tavoitteekseen. Euroopan unionin perusoikeusvirasto puuttuu tämänkaltaiseen asenteellisuuteen luonnoksessaan antisemitismin määrittelyksi. Asiakirjan mukaan antisemitismin muotoja suhteessa Israelin valtioon on se, että siihen käytetään aivan toisenlaisia standardeja kuin muihin demokraattisiin valtioihin. Mitä muuta kuin tätä on Reimen vaatimus, että Israel ei saisi edes aitarakennelmalla estää siviiliväestöönsä kohdistuvaa terroria tai että Israelin pitäisi vapaasti sallia aseiden kuljetus Gazaan? Varpu Haavisto Palautetta voi laittaa osoitteeseen: ohjelmapalaute@yle.fi hannu.reime@yle.fi Laittakaa meille piilokopio palautteestanne! Suomen Take a Pen suomi1@takeapen.org http://www.takeapen.org/suomi |
Vastaukset
Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)
2011-11-21 00:06:20- Poiston ajankohta: 21.12.2011
- Poistamisen syy:
Meidän Herramme on voittaja! |
#483 Re: Hannu Reimen yksipuolinen radiokolumni2011-11-21 09:47:03#481: Tartu kynään! - Hannu Reimen yksipuolinen radiokolumni Suuri kiitos Varpu Haavistolle asiantuntevasta ja tosiasioihin perustuvasta informaatiosta. Israelin maa-alueista kiistellään ja Jerusalemista on nyt tullut juovuttava malja kaikkien kansakuntien keskuudessa. Uskovilla ei tässä sodassa ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Me siunaamme Israelia ja tiedämme, että Rauhanruhtinas Jeesus saapuessaan ”tuomitsee pakanakansojen kesken ja säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.” Katso Hes. 28:20 – 26 20. Ja minulle tuli tämä Herran sana: 21. "Ihmislapsi, käännä kasvosi Siidonia kohti ja ennusta sitä vastaan 22. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja näytän siinä pyhyyteni. 23. Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kaduille, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kimppuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra. 24. Sitten ei Israelin heimolle enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra. 25. Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille. 26. He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa." |
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
26805 Luotu: 27.09.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1448 Luotu: 25.10.2024
Ikäihmisten palveluiden säilyttäminen Askolassa.
532 Luotu: 27.10.2024
Pohjanmaan hyvinvointialueen säästösuunnitelma koskien Kaskista peruttava /Sparplan för Österbottens välfärdsområde gällande Kaskö bör återtas
416 Luotu: 27.10.2024
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
795 Luotu: 08.10.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
1748 Luotu: 07.10.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28185 Luotu: 08.10.2024
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
371 Luotu: 15.10.2024
Tikkurilan Lukioon takaisin HSL-aikataulunäyttö
105 Luotu: 28.10.2024
Vetoomus 280 hehtaarin aurinkovoimalan rakentamissuunnitelman perumiseksi maaseutualueellamme
264 Luotu: 21.10.2024
Uusi Päivän jäänti Yle Areenaan
5003 Luotu: 30.06.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
603 Luotu: 15.10.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
2950 Luotu: 13.01.2023
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
6719 Luotu: 27.09.2024
Vetoomus Markus Kuotesahon autovanhusten säilyttämisen puolesta
340 Luotu: 16.08.2024
Adressi: Ikäihmisille on turvattava riittävät asumisen ja hoivan palvelut koko Etelä-Karjalassa
438 Luotu: 26.09.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14810 Luotu: 15.07.2023
Pelastetaan Silvolanmetsä (Smedsinmetsä) Ylästössä!
3734 Luotu: 24.03.2021
Vetoomus kirjanvaihtopisteiden ja poistokirjatapahtumien tuomisesta Kotkan kirjastoihin
56 Luotu: 22.10.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
15275 Luotu: 20.10.2022