Adressi Tasa-arvoista avioliittolakia vastaan!

Kommentoitu viesti


Vieras

#717 Re:

18.07.2016 11:48

#716: -  

 Kommentti lienee kirjoitettu suviseurojen tai muiden uskonnollisten hihhulikokousten luomassa hurmahengessä.

 

Muistakaamme kuitenkin, että Aatami ja Eeva olivat homoseksuaaleja. Tämä on todistettavissa sillä, että Aatami ei ollut kiinnostunut edessään seisseestä alastomasta paikkakunnan ainoasta naisesta vaan hän söi mieluummin omenaa. Näin ollen Aatami oli homo. Toisaalta Eevaa ei kiinnostanut alaston Aatami, joten Eeva oli lesbo.

Vastaukset


Vieras

#718 Re: Re:

2016-07-18 17:17:58

#717: - Re:  

 Syntiinlankeemus löytyy Raamatusta 1. Moos. 3. luku. Jumala perusteli päätöksensä 17. jakeessa:

Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi; JNE.

Ei ollut siis kyse homoseksuaaleista tässä kohtaa.

19. jae: Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.

Jumalaa kannattaa totella.


Vieras

#719 Re: Re:

2016-07-20 13:48:38

#717: - Re:  

 

 "Kommentti lienee kirjoitettu suviseurojen tai muiden uskonnollisten hihhulikokousten luomassa hurmahengessä."

Tuonkaltaisessa lausumassa on omat isot ongelmansa.

Välillä kuulee tunteisiin vetoavia iskulauseita. Iskulauseet ottavat liian helposti rationaalisen keskustelun paikan ikään kuin näiden sloganeiden pelkkä ääneen lausuminen riittäisi osoittamaan toisen olevan väärässä. Sloganeilla keskusteleminen on juuri sitä tunteisiin vetoavaa piilovaikuttamista, joka astuu kuvaan mukaan silloin kun moraalinäkökulma sivuutetaan.

Pieni välähdys Tapio Puolimatkan kirjaan Kasvatuksen mahdollisuudet ja rajat:

"Moderni ajattelu on siirtänyt moraalisen vastuun käsitteen syrjään, koska puuttuu käsitys moraalisesti oikeasta ja väärästä … Kun ihmistä ei enää kohdella moraalisena olentona, vaan kokonaan ympäristönsä tuotteena, häneltä viedään samalla vapaus ja vastuu … Samalla viedään pohja yleensäkin moraaliopetukselta. Moraalisten käsitteiden ja niiden pohjalta rakentuvan moraaliopetuksen puute vie lapsilta mahdollisuuden hallita omia taipumuksiaan moraalisesti vastuullisina olentoina. Moraalisen näkökulman väistyessä tapahtuu myös vallan siirto vanhemmilta ja lapsilta asiantuntijoille ja ammattikasvattajille. Moraalinormien paikan ottavat yhteiskunta- ja käyttäytymistieteiden teoriat ja määritelmät normaalista käyttäytymisestä. Vain alan koulutus antaa riittävän tiedon normaalin kehityksen tunnuspiirteistä. Niinpä vanhemmat joutuvat varmistamaan asiantuntijoilta, että heidän lapsensa on kehittymässä normaalisti, koska useimmilta vanhemmilta oletettavasti puuttuu tarvittava tieto arvioida itse asiaa … Moraalitiedon väistyessä tunteisiin vetoava piilovaikutus korvaa tietoperäisen opetuksen moraalikasvatuksessa. Modernit hallinnan tekniikat eivät vetoa ihmisten vastuuntuntoon, vaan ne pyrkivät tekemään ihmisistä normaaleja. Tätä mallia sovelletaan silloinkin kun on kyse käyttäytymispiirteistä, joita on perinteisesti pidetty kuuluvina moraalisen valinnan alueeseen. Kun lapselle ei anneta moraalitietoa järjestelmällisessä muodossa, häneltä viedään myös mahdollisuus kehittää moraalista ajatteluaan, ohjata elämäänsä ja puolustaa oikeuksiaan moraalitiedon pohjalta."