Myös virkarikoksista tuomittava rangaistuksiin.

Kommentoitu viesti

Tuula Puikkonen
Vieras

#4 Yksiyrittäjät

02.08.2010 08:40

Yrittäjät ovat virkamiesten mielivaltaisen kohtelun alla. olen esim. tulevia eläkeasioita koittanut selvittää. Otetaan nyt esim. tuo eläkeputki johon kuuluvat ennen v. 1950 syntyneet.Täytin vaatimukset, eli 57v.täyttänyt ennenkuin 500 päivän enimmäisaika täyttyy.Lain mukaan olisi pitänyt saada lisäpäivärahaa sen kalenterikuukauden loppuun jolloin täyttää 60 vuotta. Yrittäjien työttömyyskassa irtisaoi kassan jäsenyyden kun 500 päivää oli kulunut. Kelan johtaja kaivoi kirjastaan esiin Virkamieslain kohdan ja todisti sillä ettei 500päivää koske yrittäjiä. Olen päässyt pätkätöihin senverran että olen  saanut hankittua kasaan uuden työssäoloehdon. Kassa on vaihdettu toiseksi, Saa nähdä miten tästä eteenpäin kun 500 päivää loppuu. Mielivaltaista touhua Sossussa,Verottajalla, Työkkärissä ja Kelassa. Kukaa ei pysty neuvomaan mitään,  missään asioissa. Mikään asia ei kuulu kenellekkään. Yrittäjäksi ei tässä maassa kannata alkaa.Jos olet yrittäjä 40 vuotta, niin eläkekertymä on tuollainen 500 e/kk

Vastaukset

Eläke on kohdallaan

#14 Re: Yksiyrittäjät

2013-02-08 15:13:06

#4: Tuula Puikkonen - Yksiyrittäjät

Kannattaa maksaa oikeansuurista Yeliä, niin johan eläkekin on oikeanlainen. Toki minimi yelkin jotain antaa, mutta sitten pitää sääsää ja nimenomaan pystyä säästämään sukan varteen tulevaisuutta varten. Et silleen.