Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti

Vieras

07.10.2015 14:39

on se kummallista, että eläkeläisen pitäisi saada isompaa asumistukea kuin samalla rahalla samansuuruista vuokraa maksavan pienituloisen. En ymmärrä yhtäkään syytä, miksi? Tällä hetkellä pääkaupunkiseudullakin on runsaasti pienituloisia eläkeläisiä asuen isoissa kaksioissa tai jopa pienissä kolmioissa. Miksi ihmeessä?? Pienipalkkaiset joutuvat asumaan pienissä ahtaissa yksiöissä samaan aikaan?

Vastaukset

Vieras

#2780 Re:

2015-10-07 15:13:48

#2778: -  

Eläkeläiset maksavat veroa enemmmän kuin palkkatyöläiset.Lisäksi tuli asumistukeen työtuloon 300€ vähennys, jota eläkeläisillä ei ole, ovatko eläkkeet nousseet suhteissa palkkoihin..Onko tämä tasapuolista, jos sitä aletaan hakemaan?Eikö pitäisi yleiseenkin asumistukeen vaatia parannuksia, helpottaako se muiden pienituloisten oloja jos eläkkeensaajan asumistuki lopetetaan ja eläkeläiset ajetaan leipäjonoihin ja toimeentuloluukulle ja pois kodeistaan elämänsä viimeisinä aikoina.Ei eläkeläiset saa asumistukea koko vuokraan, sen saa kohtuulliseen asumisen menoon, yli menevästä maksaa lisäoma vastuuta, perus omavastuun lisäksi.Voiko verrata sairasta/ vanhusta, terveeseen työikäiseen.Eläkeläisiltä on mennyt mahdollisuudet parempaan toimeentuloon.Itse en ainakaan kadehdi yhtään eläkkeensaajien asumistukea, koskaan ei tiedä vaikka jo huomenna on työkyvytön ja joutuu työkyvyttömyys eläkkeelle.Jos ei eläkettä ole ehtinyt karttumaan niin eläkkeensaajan asumistuki on tarpeen....saattaa käydä nuorellekkin.

Vieras

#2782 Re:

2015-10-07 16:01:12

#2778: -  

Työssäkäyvä pienituloinen voi tehdä enemmän töitä tai opiskella uuden ammatin. Vammainen tai/ja sairas työkyvytön ei voi ja loppuelämä on pärjättävä. Nyt ollaan viemässä loppuelämäksi iso osa tuloista pois. Ongelmana on kansaneläkkeen pienuus jota el.asumistuki on täydentänyt. Kansaneläkkeisiin 125€/kk korotus niin asumistuki muuttukoon yleiseksi.

Itse olen tilanteessa että pitäisi nolla työkokemuksella ja monisairaana lähteä jonkinlaiseen työhön jotta saisin leikattavat rahat sieltä. Ei koulutusta, työkokemusta eikä suhteita. Kuka minut palkkaa ja mihin?