Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti

Vieras

#2660 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei anneta periksi!!!!

19.09.2015 15:57

#2659: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei anneta periksi!!!! 

Juuri päättäjät miettivät näitä seikkoja, jos asuu selkeästi liian kalliilla alueella, etenkin, kun valtion on maksettava se kallis asuminen. Täytyy olla realistinen. Kyse ei ole arvostelusta, vaan tosiasioista, jos haluaa, että ei tule sitä 100 euroa miinusta, niin täytyy harkita kalliimmalta alueelta pois muuttoa. Maksaisitko muuten itse toisen henkilön kalliin asumisen omasta pussistasi? Saati monen henkilön kalliin asumisen. Et tasan tarkkaan maksaisi. Miten voit odottaa, että sinulle se kallis asuminen maksetaan toisen rahapussista?

Vastaukset

Vieras

#2661 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei anneta periksi!!!!

2015-09-19 16:23:48

#2660: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei anneta periksi!!!! 

Minä en itse ole edes eläkeläinen.Kyllä maksaisin enemmän veroa,ettei jonkun vanhuksen tarvitse lähteä kodistaan jossa on kymmenet vuodet asunut ja nyt viimeiset vuodet jäljellä.

Malyle1

#2679 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei anneta periksi!!!!

2015-09-19 18:43:28

#2660: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei anneta periksi!!!! 

Eläkkeensaajien asumistuki on alunperinkin otettu käyttöön siksi,  että ihminen voisi asua kodissaan niin pitkään kuin mahdollista.  Se tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin laitoshoito. 

Heikkokuntoiset vanhukset eivät kykene enää muuttamaan ja oma koti on tärkeä henkisten kykyjen heiketessä ja muistisairaalle tuttu ja turvallinen ympäristö on tärkeä tekijä hidastamaan dementiaa.

On äärimmäisen välinpitämätöntä todeta kylmästi,  muuttakoon muualle. Asumiskulut ovat korkeita kaikkialla, halvempaa ja vanhuksen liikkumisen kannalta halvempia asuntoja ei tutulta alueelta ole saatavissa. 

Miten niin toisten rahapussista,  mikäli et tiennyt vanhukset maksavat myös veroja. Ne vanhukset,  jotka asuvat arava vuokra asunnoissa ovat myös niitä,  joiden selkänahasta revityistä vuokrista ja koroista  valtiolle on, vastoin arava sääntöjä, tilitetty yli miljardi korkotuottoa.  

Korkotuotto on asia johon itse puutuin ja annoin vinkin MOT ohjelman toimittajalle. Katsoin sitten tv:stä asuntoministerin kiemurtelua kun joutui myöntämään asian,  vetosi maan heikkoon taloustilanteeseen miksi varoja ei voitu tässä tilanteessa palauttaa vaikka ne oli vastoin sääntöjä sinne tilitetty. 

On niin helppo ottaa vanhukset tikunnokkaan kuin kyse olisi toisenluokan kansalaisista,  hemmetti nämä ihmiset rakensivat tämän maan voimiaan säästämättä ja loivat hyvinvointivaltion jota nyt nuoremmat taitamattomuuttaan ovat repineet alas jo vuosia.