MATILDA ON PELASTETTAVA

Kommentoitu viesti

Yhteistyöllä eteenpäin, venekerhon jäsen.

#89 Satama on Teijon venekerholle välttämätön.

13.09.2011 17:01

#88: Kyläyhdistyksessä mukana alusta alkaen. - Kyläyhdistykseltä aloite kaupungille. 

 Meidän jäsenemme käyttäisivät polttoainejakelua koko kesän, osalla on veneet Teijolla / Mathildedalissa, osalla kauempana. Samoin nytkin juuri sovimme Kari Kaislan kanssa syksyn käytöstä. Ja kyllä ne muutkin palvelut ovat tärkeitä.

Kerhomme jäsenet kaipaavat takaisin polttoainejakelua, rantakahvilaa ja uusiakin kehittyviä palveluita. Miten sen kaavavalituksen saisi pois. Ainakin Tony Hellström on luvannut rakentaa ravintolan ja jatkaa myös polttoainemyyntiä heti, kun kaava tulee. Vai onko se niin että naapuri valittaa, jotta ei tulisi muita toimijoita ?

Vastaukset

Alueen rahoituksessa mukana oleva Salolainen yritys.

#90 Suomi tarvitsee uutta matkailuteollisuutta.

2011-09-15 08:51:35

#89: Yhteistyöllä eteenpäin, venekerhon jäsen. - Satama on Teijon venekerholle välttämätön. 

 Meri-Teijon matkailuteollisuuteen on investoitu jo noin 80 miljoonaa euroa. Investointien vauhtia on hidastanut keskeisen satamakaavan viipyminen. Teijon alueen työpaikkojen tulevaisuuden ratkaisevat Teijon yrityspuistossa teollinen toiminta ja Mathildedalissa matkailun kasvu. Kulman takana on odottamassa kymmenien työpaikkojen rakentamisen alkaminen heti kaavan vahvistuttua ja investoijina ovat useat jo nyt alueella toimivat yritykset. Lisäksi on tiedossa jo kaksi ulkolaista toimijaa ja Suomen suurimpiin kuuluva matkailuyritys.  Asiasta on tietääkseni jo kaksi esisopimusta. Salon kaupungin mahdollisuus vaikuttaa myös osaltaan tuleviin investointeihin on hyvä, joustavat ja ripeät rakennusluvat edesauttavat työpaikkojen syntyä. Odotamme kaavaratkaisua, toivottavasti Makasiinien kaavavalitukset vedetään pois, ja iso este koko alueen työpaikkakehitykselle poistuvat.