ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Kommentoitu viesti

dorrit
Vieras

#628 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

26.08.2011 23:27

#627: Yisrael 4ever - Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

"Tämä juutalaisuus ei muuten millään lailla ole naurun asia."

Ben-Gurion oli äärimmäisen vakavissaan sen sanoessaan. Elettiin aikaa, jolloin keskitysleirit oli vasta vapautettu, ja Ben-Gurion NIMENOMAAN tarkoitti, että jos joku siinä viitekehyksessä on tarpeeksi hullu väittääkseen itseään juutalaiseksi, hän joko on sitä, tai olkoon sitä. Juutalaisuuden hinta on todella kova. Pekka Sartola on luennoillaan sanonut, että hän ymmärtää raamatun profetioiden mukaan tulevan vielä pahemman ajan juutalaisille kuin mitä oli holokausti. Vielä  enemmän kuolleita. Minä en tunne profetioita, mutta Sartola on mies, joka on raamattunsa opiskellut. Hän tietänee, mistä puhuu.

 

Minä en tiedä, mitä meshugge tarkoittaa, katsoin thesauruksesta:

ThesaurusLegend: Synonyms Related Words Antonyms
Noun 1. meshuggeneh - (Yiddish) a crazy fool
Yiddish - a dialect of High German including some Hebrew and other words; spoken in Europe as a vernacular by many Jews; written in the Hebrew script
fool, muggins, saphead, tomfool, sap - a person who lacks good judgment
Adj. 1. meshuggeneh - senseless; crazy
Yiddish - a dialect of High German including some Hebrew and other words; spoken in Europe as a vernacular by many Jews; written in the Hebrew script
impractical - not practical; not workable or not given to practical matters; "refloating the ship proved impractical because of the expense"; "he is intelligent but too impractical for commercial work"; "an impractical solution"
Based on WordNet 3.0, Farlex clipart collection. © 2003-2008 Princeton University, Farlex Inc.
Siunausta sinulle ja perheellesi!
Johdattakoon Israelin Pyhä teille itse kullekin oikean ajoituksen, milloin palata isienne maahan! Ja johdattakoon teille myös kodin, työtä. seurakunnan ja kaiken tarpeellisen! On varmasti jännittävää, kun tietää sydämessään, että jonain päivänä on lähdössä kotiin. menestystä myös heprean opinnoillesi - olen varma, että jo opiskelet alijaa ajatellen!  :)

Vastaukset

Yisrael 4ever

#629 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

2011-08-27 00:15:43

#628: dorrit - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

Johdattakoon Israelin Pyhä teille itse kullekin oikean ajoituksen, milloin palata isienne maahan! Ja johdattakoon teille myös kodin, työtä. seurakunnan ja kaiken tarpeellisen! On varmasti jännittävää, kun tietää sydämessään, että jonain päivänä on lähdössä kotiin. menestystä myös heprean opinnoillesi - olen varma, että jo opiskelet alijaa ajatellen!  :)

 

Vastaus: Kiitos, olin aivan häkeltynyt tästä kirjoituksestasi - se oli niin yllättävän lämminhenkinen! :)