Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#33999

15.04.2014 21:41




Tuossa ihan yllä, tai alla, kuinka ny sitte onkin,     Alla !  Prisman mainos! mainostettaan muuten tämän enklantilaisen Alistair Mc Grathin teosta " Kristillisen uskon perusteet"
(  ja on halvempi,  monet firmat myyvät  a 27 e)

Siinä on pojat apologiaa kerrakseen, yhren tiiliskiven verran ja kristinopin ja aatteiden historiaa. Palautin juur tänään kirjastoon, sieltä lainaamani, vähän luettuna, mutta aion lainata uudestaan, ja kenties hankkiakin. Luulen että se on kirja joka onpakko vähän "sutata" että saa sieltä tärkeät esiin.

Kirjoista puhheenollen:
Tiedäkkös että jeesus-teippi se on vanhan hajoovan Raamatunkin pelastus!  Lopulta raaskin kaupasta ostoo tuan läpinäkyvän ilmastointiteipin, kallis kun mikäkin sekin  - 5,50 euroa. Mutta hiukan siistimpi vedettävä kuin harmaa tai musta ilmastointiteippi.


Tänään kohtasin kauppareisulla ensimmäisen kerran elävässä elämässä löpöttelyä tyyliin: kuinka sitä Raamattua voi todeksi ottaa, kun sitten toisessa paikassa kivitellään.    No, onneksi en jäänyt siihen kiinni.   Usein se, minkä voitamme asiassa,    menetämme sydämen tasolla.

Siellä se ratkaisevin käydään, eikä älypäässä. Niin olen itsekkin aina olen taipuvainen herättelemään itsessäni uinuvaa taistelijaa,  vaikka aina pyrinkin tekemään sen rakkaudessa.    Mikäs siinä on että ei se vaan useinkaan onnistu. Ja jää itselle epätyydyttävä tunne,   oisinpa ollut hiljaa,    en saanut mitään hyvää aikaan kuitenkaan.   Se negatiivinen toimii vain yhteen suuntaan:  negatiiviseen.

Toisaalta tulee mieleen erään uskovan kaverin kokemus, joka taas saa juuri aivan saletin suoraan sanomisella ihmisen ajattelemaan, ja jopa kääntämään kelkkansa.
No, me olemme erilaisia, niin kai se pitää ollakkin. Mutta itse olen kyllä, niinkuin moni muukin huomannut, että sydämen lämmöllä ja Pyhän Hengen henkeyttämänä se toimii ja tehoaa!

Vai minkäslaisia kokemuksia sitä on yhellä ja toisella ja varsinkin sillä toisella?

Vastaukset


Vieras

#34004 Re:

2014-04-16 05:56:59

#33999: -

Samanlaisia kokemuksia on kolomannella.