Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#33471 Re: Re: Juridinen perusta on olemassa

05.04.2014 17:31

#30929: - Re:

Niinpä. Tuossa kiinnittyi huomioni juuri tuohon juridiseen perustaan. Se on olemassa, koska se on meille annettu Raamatussa. Esimerkiksi tuon lainoppineen kysymys, jolla hän tahtoi panna Jeesuksen koetukselle. Ei siis ole käsketty maallistumaan tms., ei ole käsketty olemaan pelkkiä nimikristittyjä, ei ole käsketty olemaan uskoa teeskenteleviä, ulkokultaisia tai tekopyhiä. Kunnia sinne, minne se kuuluu, siis Jumalalle, ei meille. Raamatussa puhutaan myös ylpeydestä ja nöyryydestä, ahneudesta, mammonan palvonnasta jne.

Mainittakoon myös Johanneksen evankeliumi 7:15-17: Juutalaiset sanoivat ihmetellen: "Kuinka tämä tuntee kirjoituksia, vaikka on oppimaton?"

Jeesus vastasi heille: "Minun oppini ei ole minun vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, hän tulee tietämään, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani."

Vastaukset


Vieras

#33472 Re: Re: Re: Juridinen perusta on olemassa

2014-04-05 17:39:14

#33471: - Re: Re: Juridinen perusta on olemassa

"kiinnittyi huomioni juuri tuohon juridiseen perustaan. Se on olemassa, koska se on meille annettu Raamatussa."

Miten joku voi olla noin sekaisin: Raamatun asiat ovat Raamatun asioita ja juridiset asiat juridisia asioita. Niillä ei ole mitään yhteyttä toisiinsa - paitsi sellaisissa maissa kuten Iran ja Saudi-Arabia.