Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#33011 Re:

29.03.2014 14:13

#33002: -

Kyyhkysen tavoin

Kaikki neljä evankeliumia kertovat omalla tavallaan kukin,  että Jeesuksen noustessa vedestä,  taivas "repeytyi" (Markus)             tai    "aukeni"       (Matteus ja Luukas) ja että henki tuli Jeesuksen päälle                                                                                    "kyyhkysen tavoin"                            

Samoin 
ne kertovat,  että taivaasta kuului ääni, joka   Markuksen ja                                                                                             Luukkaan mukaan puhutteli Jeesusta  sanomalla,                   "Sinä olet  - -   "Kun taas Matteuksen mukaan ääni sanoi hänestä: "Tämä on minun rakas Poikani,  johon minä olen mieltynyt"

Kuva kyyhkysestä lienee muistuma luomiskertomuksen maininnasta,  jonka mukaan "Jumalan henki liikkui vetten yllä"

(1Moos 1:2) Kuvassakäytetty pieni sana "tavoin"   ("kyyhkysen tavoin") ilmaisee vertauksen muodossa sellaista, mitä pohjimmiltaan on mahdoton kuvata"  (Gnilka)

Vastaukset

Vieras

#33012 Re: Re:

2014-03-29 14:21:30

#33011: - Re:

Signal!   onko esittelemäsi kohta,  jossa varotetaan menemästä esim.erämaahan  kun "Jeesus on siellä."  Joka  (Jeesus) siis voi tarkoittaa myös muuta,  esim Pyhää Henkeä,

Onko 
se  verrattavissa seuraavaan:  

.. "aramean sana talja" merkitsee sekä karitsaa että poikaa ja palvelijaa.  Vai mitä tarkoitit sillä?