Sieppijärven koulurakennusta ei tule purkaa

Kommentoitu viesti

Vieras

#24 Pekka Juhani Yrjönpoika Vaattovaara

25.07.2011 23:33

Myös Kari Koivumaalle olen lähettänyt kirjoitukseni koskien Sieppijärven koulua, jonka laitoin kunnanhallitukselle,sekä sen joka oli Luoteis-Lapissa. Toivoin vastausta,mutta en ole saanut.Netin kautta voi kommentoida,mutta ei hoitaa asioita.Työrymässä esitin ,että jos ja kun tullaan siihen tulokseen että katsotaan parhaaksi purkaa uusipuoli,niin ennen sitä pitää kysyä yrittäjien kiinnostus koulurakennukseen ja hyödyntää se. Tätä minun esitystä ei jostain syystä kirjattu muistioon! Eikä minun korvani kuulleet sellaista päätöstä puheenjohtajan vetävän yhteen,että työryhmä olisi päättänyt purkamisesta. En ole nähnyt muistiota! Kunnanjohtaja esitti hallitukselle 16.5. purkamista syksyyn mennessä. Mutta kun pyysin neuvottelua kiinteistön ostosta,niin purkupäätöstä siirrettiin kuukaudella. Näin mulle ilmoitettiin. Viisi yrittäjää oli kiinnostunut kiinteistön ostosta,mutta kun sain kylätoimikunnan edustajilta viestin vastustuksesta hanketta kohtaan ,niin peruin ostotarjoukseni. Karille vastaan,että uudenpuolen kiinteistölle on käyttöä.Olen perustellut kirjeissäni asiat,sieltä voi ne lukea.Ei ole sanoa korjauksen kustannuksia,koska laskelmia ei ole tehty.Yhtään kertaa ei ole työryhmässä puhuttu purkuluvan hakemisesta,se on kuitenkin lain velvoitus. Havanka vastasi että sitten kun purkupäätös on tehty sitten haetaan lupa! Tämä on kyllä väärä järjestys.Kari lähetti viestin Havangalle,Nordbergille Tiensuulle ja allekirjoittaneelle, että hän uskoo että kyätoimikunta ei vastusta purkamista.Puheenjohtajan ei pitäisi koskaan antaa virallista lausuntoa ,kun asiaa ei ole käsitelty kokouksessa.Kannaottoni perustuu tosiasioihin ja tietoon,jonka olen hankkinut rakennusalalla. Luottamus henkilöiden ja virkamiesten lausunnot pitää perustua aina tosiasioihin,eikä olettamuksiin. On suuri kunnallinen menetys jos ilman asianmukaista selvitystä ja hoitamista tehdään purkupäätöksiä. Kylätoimikunnan tehtävä on aina katsoa eteenpäin ja vaalia kylän omaisuutta.

Vastaukset

Kari Koivumaa itte

#26 Re: Pekka Juhani Yrjönpoika Vaattovaara

2011-07-26 00:29:20

#24: - Pekka Juhani Yrjönpoika Vaattovaara

Pakkaa tuolla Pekalla unohtuhmaan tärkeitä seikkoja ko kirjoittellee !

Luin kunnanhallituksen listalta että Sieppijärven koulu meinataan purkaa. Silloin kirjoitin ja paheksuin asiaa, koska kyläyhdistykselle ei oltu tiedotettu asiasta mitään, ei oltu kysytty mielipidettä eikä oltu otettu kyläyhdistyksen edustajaa mukaan työryhmään. Samassa kirjeessä mainitsin että en usko että kyläyhdistys tulee vastustamaan purkamista, olimme keskustelleet asiasta kun kuulimme että uusi osa ehkä puretaan ja rakennetaan uutta tilaa koululle. En väittänyt että olisi tehty virallista päätöstä tai esitystä, koska meiltä ei oltu semmosta kysytty.

Kirjeenvaihtoa en ole Pekan kanssa enempää harrastanut.

Minusta se menee silleen että työryhmä esittää jotain ja sitten luottamushenkilöt tekevät päätökset. Kaikki saavat esittää näkemyksiään vapaassa demokratiassa , ne vaikuttavat enemmän tai vähemmän asiaan.

Kari Koivumaa itte

#27 Re: Pekka Juhani Yrjönpoika Vaattovaara

2011-07-26 00:45:33

#24: - Pekka Juhani Yrjönpoika Vaattovaara

Tässäpäs näkkyy ainoa kirje jonka olen puheenjohtajille ja kunnanjohtajalle lähettänyt.

Vuosikokouksessa keskustelimme asiasta kuten kirjeestä ilmenee.

esa.nordberg@kolari.fi , heikki.havanka@kolari.fi , jaakko.tiensuu@pp.inet.fi , pekka.vaattovaara@pp1.inet.fi
Lähetetty 18.5.2011 21:43:32
Aihe Sieppijärven koulu
Viesti Sieppijärven kyläyhdistys, Kehittyvä Sieppijärvi ry on vuosikokouksessaan keskustellut Sieppijärven niinsanotun uuden puolen koulurakennuksen kohtalosta.Olemme huolestuneita siitä, että kyläläisiä/kyläyhdistystä ei ole kuultu asian missään vaiheessa, mikä ei ole mielestämme nykydemokratian mukaista toimintaa.Emme ole saaneet myöskään kutsua tilaisuuteen missä asiantuntija on käynyt kertomassa koulurakennuksen nykytilanteesta.Kyläyhdistys ei varmaankaan vastusta rakennuksen purkua, mutta haluaa saada tietoa esimerkiksi siitä, miten nykyiset koulutilat vanhalla puolella pidetään käyttökelpoisina, onko mahdollista että kunta rakentaa uudet tilat koululle Sieppijärvelläy.m y.mToivomme, että kunnanhallitus kutsuu kyläläiset palaveriin ja kertoo kunnan suunnitelmista Sieppijärven koulun suhteen.Kari KoivumaaKehittyvä Sieppijärvi ryPuheenjohtaja