Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#31915 Re: Re: Re: Re:

17.03.2014 12:19

#31835: - Re: Re: Re:

Suomen edistyksellinen VIHREÄ nuoriso ei tosiaankaan peittele halujaan... Uskomatonta, ohessa ote uudensuomen kolumnista, siis näin pitkällä jo ollaan...

c) Eläimiin sekaantuminen on marginaalinen asia, mutta niissä tapauksissa kun sitä tapahtuu, niin täytyy erottaa sellaiset tapaukset, joissa eläin ei ole kärsinyt, niistä, joissa eläin on kärsinyt. Jos on, niin kyse on toki eläinrääkkäyksestä. Pääsyy tabulle on kuitenkin se, että ajatus (jopa ei-uhrittomasta) eläinseksistä ällöttää monia ihmisiä. Ottaen huomioon miten paljon eläimiä tapetaan, kidutetaan ja alistetaan nykymaailmassa, niin on minusta aika kaksinaismoralistista kauhistella eläinseksiä suurimpana syntinä. Jos joku harrastaa seksiä eläimen kanssa ilman että aihettaa tälle suoranaista fyysistä kipua, niin mikä minä olen sitä kieltämään. Ja seksiäkin on monenlaista. Onko esimerkiksi lemikkikissan haliminen tai suukottelu "eläimiin sekaantumista"? Pitäisikö se kieltää laissa? Missä kulkee raja? 

Mielestäni raja on hyvin selvä: jos eläimelle aiheutetaan tarpeetonta kärsimystä, oli kyseessä sitten väkivaltainen seksi tai vaikka kepillä lyöminen, niin kyseessä on eläinoikeusrikos. Kyllä eläin, varsinkin nisäkäs, kuten ihminenkin, antaa ymmärtää kun sitä sattuu.

Säälin niitä, joita kiinnostaa muiden ihmisten (ja eläinten) harmiton yksityiselämä niin paljon että rupeavat siitä vouhkoamaan. Harvalla näistä ihmisistä on vaikeuksia mm. syödä tai tappaa eläimiä - mutta niiden liiallinen rakastaminen koetaan ongelmaksi. Hah! Siksipä väitänkin, näin kasvissyöjänä, että eläinsuojelullinen näkökulma on usein aika tuulesta temmattu.

Ylipäänsä poliitikkoja kiinnostaa huolestuttavan paljon muiden aikuisten ihmisten (tai ihmisten ja lemmikkien) väliset vapaat kanssakäymiset - sitäkö se holhousvaltiossa eläminen teettää? Itse uskon, että puritaaninen seksuaalimoraali ja konservatiivinen kulttuuri ovat vielä hyvin elossa Suomessa, ja siksi nostan hattua Hanna Hakolle ja vihreille nuorille ylipäänsä (joihin toki itsekin kuulun), että uskaltavat puhua asioista, joista monet vaikenisivat.

Vastaukset

Vieras

#31933 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-03-17 18:07:19

#31915: - Re: Re: Re: Re:

Hyvä, että toit tämän esiin. Tietää, että missä mennään. Tuo tyyppi siis yhdistelee asioita päänsä sisällä, eläimiin sekaantuminen, eläinten tappaminen, kiduttaminen ja alistaminen. Tuollaista logiikkaa käyttämällä  minäkin voisin perustella mitä tahansa millä tahansa.

Tuossa oli kysymysmerkillä varustettu kysymys: "Ja seksiäkin on monenlaista. Onko esimerkiksi lemmikkikissan haliminen tai suukottelu eläimiin sekaantumista?" Minä voin vastata: Lemmikkikissan haliminen ja silittäminen ei ole seksiä ollenkaan. Eläimiin sekaantumisasiassa kannattaa kysyä äidin tai isän mielipidettä ensin.

Vihrn viemärit on tukossa. YÄK.

#31937 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-03-17 19:24:50

#31915: - Re: Re: Re: Re:

Vihreiden kirjoitukset ovat todella syvältä ja sairasta. Miten tollaset saavat mellastaa ja sekoittaa nuorten päät. Tuohan on todella oksettavaa ja sairasta.