Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#31109 Re:

11.03.2014 08:33

#31106: -

Seliseli....

Asian pihvi oli se, että kummassakaan tapauksessa ei ole kyse homoseksuaalisuudesta. Sodoman syntilistat eivät sisällä homoseksuaalisuutta, ylpeys, irstaus, yltäkylläisyys sun muuta oli kyllä lueteltu.

Eikä sinulla ole mitään todistetta siitä, mikä Jumalan tahto asiassa oli. Eihän Loot mitään nuhteita toimistaan saanut, ei edes tyttäriensä kanssa kännissä vehtaamisesta. Niin hauska kaveri Jahve oli siihen aikaan, liekö mielipide sen jälkeen vaihtunut.

Vastaukset


Vieras

#31113 Re: Re:

2014-03-11 08:47:18

#31109: - Re:

 

Ei Raamattu kaikkea kerrokkaan niin loppuun asti selkokielellä,  että heti ymmärtäisimme siitä kaiken.  Moniin asioihin saa odottaa pitkään valaisua.  Itselleni on täysin käsittämätöntä tuo Lootin tytärten heistä itsestään lähtevä halu raiskata isänsä.  Siihen ei voi paljon puhua eikä pukahtaa.

Kyllä loppukaneeetti kertoo,  että homoilusta oli kyse,  " kauhistuksia minun edessäni" - sama VT:n sana siinä,  joka muuallakin tarkoittaa juuri sitä itseään.  

Ylpeys ja laupeuden puute oli läpeensä saastuneen ihmisen pintakerros,  turmelus ja lika oli kuin kypsynyt suuri finni,  joka oli puhkaistava.  

Todiste Jumalan tahdosta ei ole juuri tekstissä perusteellisesti selvitetty,  mutta tapahtumathan ne puhuvat omaa kieltään.  Vaikka tässä maailmanajassa tuomiot eivät aina tulekkaan.  Silloin tulivat.
Ja niihin olisi voinut vaikuttaa viel'ä silloinkin,  niinkuin myöhemmin kun kansalla oli pakkosiirron uhka päällään.  Hesekiel kertoo jälkikäteen,  että "Minä etsin miestä,  joka olisi kansan puolesta muurinaukossa." (kuva tarkoittaa rukousta ja katumusta)   Mutta ei ollut ketään.

Aabrahamkin käy kauppaa Jumalan kanssa: rohkenen puhua,  jos löytyy 10 vanhurskasta  hävitätkö silloin?
Vielä rohkenen puhua,  jos löytyy 9 vanhurskasta,  8 .. ja niin edelleen.
Joskus huomaa,  vaikkapa klo 2 tai 3,  tai 4 yöllä kun horjuva miesporukka vaeltaa  ravintelista kotiin.  On aivan turhaa ja hengenvaarallista mennä mitään puhumaan.  Silloin on toimittava toisin tavoin ,  ihmisen paettava,  Jumalan jotain muuta,  mitä sitten onkaan.  kaikissa tilanteissa ei sanalla ole  yksinkertaisesti sijaa enää.

 


Vieras

#31139 Re: Re:

2014-03-11 17:00:09

#31109: - Re:

Juudaksen kirje 1:7 Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka muistuttaa ikuisesta tulesta.

1:8 Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

1:10 Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon.

1:11 Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen tuhon.

1:13 pärskyviä meren aaltoja, joiden vaahtoharjana on heidän häpeänsä, radaltaan harhautuneita tähtiä, joille ikuisiksi ajoiksi on varattuna synkin pimeys.

1:15 ja panee jokaisen tuomiolle. Hän rankaisee kaikkia jumalattomia jokaisesta teosta, jonka he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikista julkeista puheista, joita nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."

 

1:18 Hehän sanoivat teille, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa vallassa.


Vieras

#31140 Re: Re:

2014-03-11 17:07:04

#31109: - Re:

Herra siis voi pelastaa koetuksesta ne, jotka häntä pelkäävät, mutta jumalattomien hän antaa rangaistuksen alaisina odottaa tuomion päivää  -- varsinkin niiden, jotka seuraavat saastaisia ruumiin haluja ja halveksivat Herraa ja hänen valtaansa. Nuo itseään täynnä olevat röyhkimykset eivät kaihda herjaamasta henkivaltojakaan,

Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat,

Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä, ja ruumiinsa halujen vallassa he koettavat vietellä irstauteen niitä, jotka juuri ovat pääsemässä eroon eksyksissä vaeltavista. He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."