Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Minä vain

#28463 Mitä tällä tasa-arvoisella avioliittolailla haetaan?

18.02.2014 15:24

Haetaanko sillä kirkon siunausta? Vai oikeutta adoptoida? Kirkon hyväksyntää vai mitä?

Minusta rekisteröity parisuhde pitäisi riittää. Käsittääkseni se antaa ihan riittävät oikeudet ja velvollisuudet.

Mietin, miten parisuhteen rekisteröinti eroaa esim. siviiliavioliiton vihkimisestä. Kysehän on siitä, miten juhlavaksi tilaisuuden tekee.

Tärkeää on, että ihminen rakastaa toista. Sukupuolella tai suuntautumisella ei ole väliä. Rakkaus pitää osoittaa muutenkin kuin tunnustuksin. Se pitää näyttää teoin.

Anteeksi ahdasmielisyyteni, mutta minua hieman kauhistuttaa ajatus siitä, että pieni tyttövauva voitaisiin homoseksuaalien adoptio-oikeuden laajentamisen myötä sijoittaa kahdelle homomiehelle.

Joka tapauksessa on selvää, että Raamatulla päähän -metodi on jo niin nähty. Sitä ei tarvitse enää 2010-luvulla jauhaa.

Vastaukset

Vieras

#28466 Re: Mitä tällä tasa-arvoisella avioliittolailla haetaan?

2014-02-18 15:30:04

#28463: Minä vain - Mitä tällä tasa-arvoisella avioliittolailla haetaan?

"Minusta rekisteröity parisuhde pitäisi riittää. Käsittääkseni se antaa ihan riittävät oikeudet ja velvollisuudet."

Noin tuhannen kerran: Erilainen parisuhdemerkintä antaa mahdollisuuden diskriminointiin esimerkiksi työnhaussa. Syytä voidaan keksiä jälkikäteen eikä todellisia perusteita pääse siis näyttämän toteen. Näin niin kauan, kun on olemassa homovihamielisiä ja -kammoisia työnantajia.

"Anteeksi ahdasmielisyyteni, mutta minua hieman kauhistuttaa ajatus siitä, että pieni tyttövauva voitaisiin homoseksuaalien adoptio-oikeuden laajentamisen myötä sijoittaa kahdelle homomiehelle."

Anteeksi ei anneta moista ahdasmielisyyttä. Tästä päätöksestä ei voi valittaa. Valitan.

"Joka tapauksessa on selvää, että Raamatulla päähän -metodi on jo niin nähty. Sitä ei tarvitse enää 2010-luvulla jauhaa."

Tästä kuitenkin lohtuboonukset.