Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#27778 Re: Re:

02.02.2014 17:44

#27772: - Re:

Sananen olis minullakin Herzogin ja muidenkin saarnaajien 'rukousjonoihin' kutsumisesta.

Kutsuivatko ja kaatoivatko Herra Jeesus ja apostolit ihmisiä rukousjonoissa kiinniottajien käsivarsille?

Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen...
Jes.28:
11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,
12 hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla.
13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä," niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan (jaqosh) ja vangitaan.

"Herra Jumala puhuu yllä olevassa kohdassa Jesajan kautta niille israelilaisille, jotka elivät vastoin Jumalan tahtoa. Herra Jumala tuo esille tuomion merkit näille uppiniskaisille israelilaisille, joita ovat kaatuminen selälleen, eli tässä tapahtuu taaksepäin kaatuminen Jumalan tuomion merkiksi. Kiedotaan sana on hepreaksi jaqosh , joka tarkoittaa ansa tai asettaa ansa sekä heidät vangitaan."

Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu selälleen...
Joh.18:4 Kuin siis Jesus tiesi kaikki, mitä hänelle tapahtuman piti, niin hän läksi ja sanoi heille: ketä etsitte?
5 He vastasivat häntä: Jesusta Natsaretilaista. Sanoi Jesus heille: minä olen! Mutta Juudas, jonka hänen petti, seisoi myös heidän kanssansa.
6 Kuin siis Jesus sanoi heille: minä olen, astuivat he takaperin ja lankesivat maahan.(Biblia 1776)

"Taaksepäin kaatumisessa ei ole Raamatun sanan mukaan kyse Jumalan siunauksesta. Tämä nostattaa kysymyksen sydämelle seurakuntien kokouksissa taaksepäin kaatumisista. Mistä on kyse kun ihminen kaatuu taaksepäin?

Joku voi ajatella, että ei sillä ole väliä kaatuuko ihminen taaksepäin vai eteenpäin, jos Jumala koskettaa. Raamatun mukaan sillä on kuitenkin väliä, sillä silloin kun Jumala koskettaa, siunaa ja ihminen kaatuu, niin Raamatun mukaan ihminen kaatui eteenpäin."

Aab
raham kaatuu kasvoilleen...
1Moos.17:1 Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle ja sanoi hänelle: Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.
2 Ja minä teen liittoni meidän välillemme, minun ja sinun, ja lisään sinut ylen runsaasti.
3 Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui hänelle sanoen:
4 Katso, tämä on minun liittoni sinun kanssasi: sinusta tulee kansojen paljouden isä.
5 Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän.
Mooses ja Aaron....
3 Moos.9:22 Ja Aaron kohotti kätensä kansaa kohti ja siunasi heidät, ja kun hän oli toimittanut syntiuhrin, polttouhrin ja yhteysuhrin, astui hän alas.
23 Ja Mooses ja Aaron menivät ilmestysmajaan, ja kun he tulivat sieltä ulos, siunasivat he kansan. Silloin Herran kirkkaus ilmestyi kaikelle kansalle.
24 Ja tuli lähti Herran tyköä ja kulutti polttouhrin ja rasvat alttarilta. Ja kaikki kansa näki sen, ja he riemuitsivat ja lankesivat kasvoillensa.

"Uskon eteenpäin kaatumisen kasvoilleen Jumalan eteen olevan Jumalan itsensä asettama merkki, sillä niin usein se esiintyy Raamatun sanassa. Tästä voimme vetää selkeän johtopäätöksen sekä uskoa, että kun Jumala koskettaa ja siunaa ja jos ihminen kaatuu Jumalan kosketuksesta ja vaikutuksesta, niin se tapahtuu eteenpäin kasvoilleen.

Eteenpäin kaatuminen tai kumartuminen kasvoilleen on Raamatun opetuksen mukaan merkki siitä, että ihminen kunnioittaa ja palvoo Raamatun Herraa Jumalaa. Taaksepäin kaatuminen oli tuomion merkki.

Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa Herra Jeesus tai apostolit olisivat asettaneet ihmisiä rukousjonoihin ja kaataneet heitä taaksepäin kiinniottajien ottaessa kaatuneita vastaan. Mielestäni meidän tulisi suhtautua hyvin vakavasti tähän asiaan."

Lainaukset ja lisää aiheesta täällä: http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html

Joskus toiste lisää...
Ja sama vaiva 'rahikaisella'

Vastaukset

Vieras

#27779 Re: Re: Re:

2014-02-02 18:26:56

#27778: - Re: Re:

Jaa-a,  ajateltavaa.  itse olen ollut mahdottoman kova kaatumaan.  Mutta täytyy tutkia tuota.  tiedän kyllä että takkiin on voinut tarttua muutakin kuin puhdasta,  niin paljon olen kulkenut siellä ja täällä.

Viikon debatti menossa:  Petri Karisma ja Porvoon piispa... Vikström   
(vissiin kirkon rahavaroista).  Radio Dei 

Muuten ookko kuunnellu Taivaan ja Maan väliltä- lähetystä sitten kymmenen jälkeen?  Vaihtelee varmaan sen mukaan,  millainen kokoonpano milloinkin on.

Vieras

#27808 Re: Re: Re:

2014-02-03 11:11:30

#27778: - Re: Re:

Jos ja kun käyttää firefox selainta, on mahdollista säätää kirjasinkokoa: työkalut - asetukset - sisältö - oletuskirjasinlaji - lisäasetukset - pienin kirjasinkoko - valitse ja ok.
Näin saa säädettyä, ettei tekstin koko muutu niin pieneksi, että sitä ei voi lukea.

Sisältöasetukset
https://support.mozilla.org/fi/kb/kirjasinlaji-kieli-ponnahdusikkuna-kuva-ja-javascript-asetukset
Alaotsikko: kirjasinlajit ja värit