Nuppulinnan ja Purolan asemien säilyttäminen

Kommentoitu viesti

Eeva-Liisa N.

#76 Adressi ja aloite

28.01.2014 17:25

Vetoomus on toimitettu maanantaina Tuusulan kunnanjohtajalle ja valtuuston puheenjohtajille. Lisäksi tein aloitteen, että Tuusula ryhtyisi kaavoittamaan aseman läheisiä Tuusulan kunnan, Senaatti-kiinteistöjen ja Vr:n maita. Kävin myös VR:ssa Tuusulan virallisen delegaation kanssa. Otettiin hyvin vastaan, mutta perustelu heidän puoleltaan on, että jotta VR saisi enemmän asiakkaita, vuorovälien pitää olla tasan 30 min. Ihmiset kuulema käyttäisivät junaa enemmän, jos kulkuajat ovat helposti muistettavia (siis niillä asemilla, jotka edelleen jatkavat). Eli perimmäisenä kysymyksenä on tuloksen tekeminen. Minusta se ei voi mennä noin. Lopullisen päätöksen tekee liikenneministeri. Adressi on edelleen avoinna, ja toimitetaan vielä liikenne- ja viestintäministeriöön.

Vastaukset

anne

#77 Re: Adressi ja aloite

2014-01-28 17:50:47

#76: Eeva-Liisa N. - Adressi ja aloite

Ei se voikaan mennä noin, sillä selitys on täysin naurettavaa höpöhöpöä. Junan lähtöajan numerot ovat täysin yhdentekeviä ja selityksen antanut henkilö ei taida junailla. Merkitsevää on aina se kellonaika, milloin juna on määränpäässä. Jos vuoroja ei ole kuin kaksi tai kolme ja ne lähtevät joka tunti samoina pysyvinä minuuteilla, vähäjärkisempi oppii ne kyllä muistamaan ulkoa. Kaikkea sitä kuuleekin.

VR tekee parasta tulosta pysymällä aikataulussa, karsimalla puolityhjiä keskipäivän kaukojunia ja leikkaamalla markkinoinnista ja turhanaikuisista kampanjoista (=maksavat enemmän kuin tuovat asiakasvirtojen mukana rahaa). Suurin osa tuloista nimittäin tulee ostetusta lähiliikenteestä, vakituisista kaukoliikenteen työmatkavuoroista (tre-hämeenlinna-hki ja turku-helsinki) sekä loma- ja juhlapyhien sesonkiliikenteestä. Kaikki muu on yhtä tyhjän kanssa.




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…