Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#26898 Re: KRISTUS ON LOUKKAUSKIVI JA KOMPASTUKSEN KALLIO

10.01.2014 15:29

#25398: - KRISTUS ON LOUKKAUSKIVI JA KOMPASTUKSEN KALLIO

Jeesus sanoo: "Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen puhunut teille, ovat henki ja ovat elämä."  Joh.6:63

Aapeli Saarisalon kirjan, Raamatun Sanakirja, tekstiin jatkoa, sivu 303: "Syynä ihmisten vetäytymiseen pois Jeesuksen luota oli se seikka, ettei hän vain puhunut hengestä sekä hengestä ja elämästä, vaan että hänen sanansa itse olivat henki ja elämä. He eivät Jeesuksen sanoissa kohdanneet vain oppia hengestä ja elämästä, vaan hengen ja elämän itsensä. Loukkauksena oli se, ettei Jeesus vain antanut oppia itsestään, vaan antoi itsensä. (Kirjoittajan huomautus: tämä pätkä on jatkoteksti jo aiemmin kirjoitettuun #25398, loppu onkin jo aiemmin kirjoitettua)

Varsinainen loukkauskivi on nyt niin kuin aina Kristus itse, hän, joka on kristinuskon voima ja elämä" (Odeberg). Kristittyjen on varottava, etteivät he kenellekään tule loukkauskiveksi.

Vastaukset

Vieras

#26899 Re: Re: KRISTUS ON LOUKKAUSKIVI JA KOMPASTUKSEN KALLIO

2014-01-10 15:42:36

#26898: - Re: KRISTUS ON LOUKKAUSKIVI JA KOMPASTUKSEN KALLIO

Vähän kaipaan selvennystä tuohon käsittämättömään höpinään: Mikä on loukkauskivi, se, jota loukataan vai se, joka loukkaa?

Ja ensimmäisessä vaihtoehdossa uskikset kyllä asettuvat hanakasti tuohon asemaan, käyttäytymällä niin, että joutuvat naurunalaisiksi ja esittävät sitten marttyyria. Toinenkin vaihtoehto on haakasti käytössä, joskin niin, että he luulevat olevansa yhtä kivitysvälineen Raamatun kanssa.