Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä
Kommentoitu viesti
Canis |
#42610.06.2011 15:44Jos olette kertaakaan katsoneet Cesar Millanin omia koiria, niin ei kertakaikkiaan voi väittää häntä eläinrääkkääjäksi. Ovat varmaan tyytyväisimmän näköisiä koiria mitä olen nähnyt. Itse sarjaa pitkään seuranneena minusta vaikuttaa, että täällä Millania arvostelevat eivät ole joko katsoneet kuin jonkun lyhyen pätkän ohjelmasta tai sitten kieltäytyvät ymmärtämästä mistä tässä menetelmässä pohjimmiltaan on kysymys. Millan käyttää ns. "kovempia otteita" (ei väkivaltaa) vain niissä tilanteissa, kun koira oikeasti jo käy aivan ylikierroksilla eikä kuuntele heikommin annettuja ohjeita. Jos tilanne on vaarallinen sekä koiralle itselleen että ympäröiville koirille/ihmisille, tärkeintä on saada se pois vaarallisesta mielentilasta, ettei se aiheuta vahinkoa. Ja sitten tästä "alistamisesta", josta on kirjoiteltu. Millan laittaa joskus dominoivan tai aggressiivisen koiran kyljelleen ja pitää sitä siinä niin kauan että koira rauhoittuu. En ole koskaan nähnyt minkäänlaista väkivaltaa näissä tilanteissa, otteet ovat rauhalliset ja riittävän lujat ettei koira pääse puremaan/vahingoittamaan itseään. Koira makaa hetken kuluttua rentona, rauhallisena ja silminnähden tyytyväisenä maassa (tässäkin on ideana, että koira pääsee otteesta irti kun se rauhoittuu, ei rimpuilemalla). Miten tämä on jonkun mielestä julmaa? Omituiselta kuulosti myös, että Millanin menetelmillä koiraan ei synny luottamuksellista suhdetta (oletteko ihmiset oikeasti katsoneet tätä ohjelmaa!?). Mielestäni luottamus nimenomaan syntyy siitä, että luottaa itse itseensä ja käyttäytyy rauhallisesti ja itsevarmasti, jolloin myös koira voi luottaa ihmiseen ja pysyä rentona ja vastaanottavaisena. Tämä on yksi niistä ohjeista, joita Cesar antaa lähes jokaiselle ohjelman koiranomistajalle. Jos lopputuloksena on rento, tarkkaavainen ja elämäänsä tyytyväinen koira, koulutusmenetelmä ei voi olla kovin huono. |
Vastaukset
Johanna Mäkinen |
#429 Re:2011-06-14 20:16:39Jaa, kaikenlaista mielipidettä sitä onkin. Mutta niin on joka asiassa :) Eikä se tarkoita, että juuri minun mielipiteeni olisi oikea / väärä. Eikös meidän tule luottaa omaan maalaisjärkeen ja poimia niitä vinkkejä ja asioita jotka ovat hyviä? Vähän kuin lastenkasvatuksessakin. ( ja en nyt vertaa koiria ja lapsia!)
|
Liipalaapa |
#4302011-06-15 17:40:24Herran tähen... Koira on koira ja koira on eläin. Ei siinä paljon lohduta heilutella namipalaa jos eläin on käymässä kurkkuun kiinni. Ei lauman johtajakaan ala tunkemaan ruokaa sen eteen/suuhun joka yrittää alistaa lauman johtajaa ja horjuttaa sen uskottavuutta. Itse olen käyttänyt niitä Cesarin metodeja, jotka oman eläimeni koulutukseen on mielestäni sopinut, joita olen sillä hetkellä tarvinnut, eikä todellakaan ole mielenvikainen kummastakaan meistä tullut. Kyllä on kateellisten puhetta ja etsimällä etsitään virheitä. Eläin on eläin ja sitä pitää kohdella sen mukaisesti ja huolehtia sen tarpeista. Mitään negatiivista en harmikseni ole löytänyt liikunnasta, kurista/säännöistä, riittävästä määrästä hellyyttä tai oikeanlaisesta energiasta. Mutta; opinion is like a rectum, everyone has their own one. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
48175 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
580 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2731 Luotu: 07.10.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
864 Luotu: 05.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3431 Luotu: 02.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
832 Luotu: 15.05.2023
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18065 Luotu: 01.03.2023
Eteläisen Kouvolan koulujen säilyttämisen puolesta!
417 Luotu: 30.09.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28394 Luotu: 08.10.2024
Piilolankankaan lähiötuvan toiminnan on jatkuttava
11 Luotu: 14.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14941 Luotu: 15.07.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1033 Luotu: 08.10.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
323 Luotu: 07.11.2024
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
591 Luotu: 15.10.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
131 Luotu: 07.11.2024
Suomen kielilainsäädäntö muutettava kansanvaltaiseksi
44 Luotu: 11.10.2023
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
6779 Luotu: 27.09.2024
Jättipäiväkotien perustaminen on lopetettava
2180 Luotu: 10.02.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
184 Luotu: 05.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
625 Luotu: 01.11.2024