Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#26330 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isä Jumala ja Poika

23.12.2013 08:20

#26329: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isä Jumala ja Poika

Ei näköjään tahdo mennä kaaliin. Haloo!- Puppu on puppua- ei siihen tarvita perusteluja. Älä vaan näytä puheitasi vanhemmillesi-tuskinpa selviytyvät järkytykseltään. Säästä heitä ja jo olisi aika meitäkin.

Vastaukset


Vieras

#26331 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isä Jumala ja Poika

2013-12-23 09:04:57

#26330: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isä Jumala ja Poika

Jos edes jotain Raamatun kautta ymmärtäisit - vai onko tämäkin mielestäsi puppua:

Ennen kuin he olivat asettuneet levolle, kokoontuivat talon eteen Sodoman asukkaat, kaupungin kaikki miehet, niin nuoret kuin vanhatkin. He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: "Missä ovat ne miehet, jotka tulivat tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät!" Loot meni ulos heidän luokseen, mutta sulki oven perässään. Hän sanoi: "Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa. Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte. Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta." He sanoivat: "Pois tieltä! Tuo yksi on tullut muukalaisena tänne asumaan, ja hän pyrkii jo määräilemään meitä. Nyt sinun käy vielä pahemmin kuin noiden miesten!" Ja he kävivät Lootin kimppuun ja ryhtyivät murtamaan ovea.”

(Moos 19:4-9)

Enkelien raiskausyritykseen osallistuivat kaikki miehet; homojen osuus väestöstä on enintään pari prosenttia, joten kyseessä oli heteroseksuaalinen joukkoraiskausyritys. Tämä on todella ikävä perinne tuolla alueella ja sitä ovat harrastaneet nimenomaan machoilevat heterosoturit. Mielenkiintoista on myös se, että Loot tarjosi tyttäriään raiskattavaksi vieraiden sijasta. Episodi kuvaa hyvin, kuinka erilainen tuon ajan maailma oli nykyaikaan verrattuna.

Tiivistettynä Sodoman synnit on kuvattu seuraavassa:

Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: ei totisesti sisaresi Sodoma tyttärineen tehnyt sitä, mitä sinä tyttärinesi olet tehnyt.  Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti:

  • ylpeys,
  • leivän yltäkylläisyys ja
  • huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään;
  • kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
  • He korskeilivat ja
  • tekivät kauhistuksia minun edessäni,

ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois "

(Hes. 16:48-50).

Osa uskiksista on juuttunut ajatukseen, että ”kauhistukset” viittaisivat yksinomaan homoseksiä. Tätä vastaan puhuvat mm. se, että Hesekielin tekstissä viitataan koko ajan tyttäriin. Kyseessä lienee monenlainen irstailu ja ennen kaikkea pakanallisessa kontekstissa.