Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#25295 Re: Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

24.11.2013 12:02

#25281: - Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

 

Markon kokemus on yhden ainoa ihmisen kokemus, joka lähtökohtaisesti näkee  näkee raamatullisen julistuksen yksinomaan   fundamentaalisena/amerikkalaislähtöisenä.  Mikä on tietysti ymmärrettävä,  koska tilaisuuksien puitteet ovat sijoittuneet  karismaattisiin seurakuntiin. Toisinsanoen hengellinen äidinkieli on vieras.  Siksi sisällöllinen aineisto menee pesuveden mukana jorpakkoon.  Koska energia menee tähän toisenlaisen äidinkielen vierauteen.
Siitä se saa myös voimakkaan kieltiesen etumerkin.  
Eheytystilanteita voidaan kyllä järjestää myös perisuomalaisluterilaisella tavalla,  ja aivan yhtä rikkaasti.  Markolla oli kaksi liian suurta kakkupalaa yht'aikaa lautasella.




Vastaukset


Vieras

#25298 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

2013-11-24 12:25:27

#25295: - Re: Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

Toisinsanoen hengellinen äidinkieli on vieras

 

Hengellinen äidinkieli?

 

 


Vieras

#25348 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

2013-11-25 12:16:51

#25295: - Re: Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

Eheytyspuoskarointi lähtee olettamasta, että jos on edes yksi homo, jolle eheytyminen onnistuu, se oikeuttaa toiminnan. Jos tällainen luonnonoikku jostain ilmaantuisi, se voisi hänelle sopia - jos oletetaan, että syyt muutostarpeeseseen ovat aidosti sisäsyntyisiä eivätkä ulkoisesta paineesta johtuvia.

Toisaalta on ilmiselvää, että valtaosalle homoista ei ole mahdollista muuttaa orientaatiotaan, vaan ainoastaan käyttätymistään. Tämän on jopa Aslan omissa dokumenteissaan tunnustanut. Tällöin ulkoisesta paineesta johtuva hoitomyllyyn ajautuminen on aina tragedia ja henkistä väkivaltaa, aiheuttipa se sitten lisääntynyttä sisäistä ahdistusta itsensä kieltämisen kautta tai vähentynyttä ahdistusta lähipiirin aiheuttaman väkivaltaisen henkisen paineen vähetessä - se lähipiirin painostus kun on jo itsessään väkivaltaa ja äärimmäisen epäterve asia.

Tällöin on olennainen kysymys, kuka voisi olla se onnellinen, joka puoskaroinnilla voitaisiin saada muuttamaan sukupuolisen orientaationsa. Suurin todennäköisyys kun on, että uhriksi joutuva ei olisi tällainen, eikä kukaan voisi asiaa ennalta myöskään arvioida. Ja kun kohderyhmä olisi joka tapauksessa lähes aina väärä, tuloksena on pelkkää henkistä väkivaltaa. Voitaisiin verrata tilannetta siihen, että sairaalassa suurelta määrältä potilaita amputoidaan varmuuden vuoksi jalka muiden relevanttien hoitotoimenpiteiden sijasta, koska heille voisi myöhemmin tulla samoja oireita kuin kuoliopotilailla.

Ja huomannette, että spekulaationi alkuolettamaa "puhtaan" homouden muuttumisesta "puhtaaksi" heteroudeksi ei ole missään osoitettu paikkansa pitäväksi.

Aslanin materiaaleissa on äärettömän vastenmielinen ote siinä suhteessa, että ne teeskentelevät tieteellistä ja eettisesti korkeaa tasoa. Tämä kaikki johtunee siitä, että Aslan on joutunut ahtaalle terapia- ja hoitoalan tahojen kritiikin kohteina. Eettinen teeskentely näkyy mm. siinä, että he väittävät, että mitään painostusta ei tapahdu. He myös näyttävät paikoin jopa paheksuvan uskonnollista painostusta homoasiassa. Toisaalta he tasan tarkkaan tietävät, että Aslaniin vapaaehtoisesti hakeutuvat uhrit ovat sinne ajautuneet juuri tuon painostuksen tuloksena, jota he sitten sumeilematta käyttävät oman toimintansa polttoaineena.