Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#24863 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

16.11.2013 20:36

#24859: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ei siis riittänyt, että kaksi kertaa osoitin sinulle kohdan, jossa naisen pyyteetön heittäytyminen rakkauden osoituksena nousee syntisyyksien kauhistelun ja sen perusteella tuomitsemisen ohi. Siinä näkyy todellinen merkitys rakkauden kaksoiskäskyn ensimmäiselle osalle, jossa ei vääristelysi vastaisesti puhuta mitään Raamatun käskyjen noudattamisesta.

Selvisi siis, että et ole asiaa kykenevä tai halukas ymmärtämään. Keskustelua on siis turha jatkaa.

Vastaukset


Vieras

#24874 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-11-17 07:11:21

#24863: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Miten keskustelua voi kanssasi jatkaa, jos et ensinnäkään halua vastata esittämiini kysymyksiini #24857 ja #24859 vaan pakenet!?

Rakkauden kaksoiskäskyn ensimmäiseen osaan liittyvä kysymykseni (miten ihminen Sinun mielestäsi voi rakastaa koko sydämestänsä, koko sielustansa ja koko mielestänsä Jumalaa?) jäi siis nyt sinun puoleltasi täysin avoimeksi kysymykseksi, ja vaille vastaustasi.(!)

Jotta et kuitenkaan jäisi tämän asian kanssa täysin ”laput silmille”, ehdottaisin sinulle vaikkapa tuon kommentin #24862 lukemista.

Tämän lisäksi, toivoisin että jospa vaikkapa seuraavat Raamatunkohdat valaisisivat ymmärrystäsi:

Vapahtajamme Jeesus Kristus (joka maan päällä ollessaan antoi kutsua itseään rabbin arvonimellä):”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.” (Matt. 5:17-18)

”Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä. Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:2-3)

”Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.” (1 Joh. 2:1-7)

”Ja vielä näiden lisäksi: Poikani, ota varoituksesta vaari; paljolla kirjaintekemisellä ei ole loppua, ja paljo tutkistelu väsyttää ruumiin. Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä. Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.” (Saarnaaja 12:12-14)