Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#20199 Re: Mää oon ahvena.....???

08.09.2013 19:09

#20193: - Mää oon ahvena.....???

 

Ja tähänkö epämääräiseen olettamukseen pitäisi uskoa!?

Minä en ole tähän ikään mennessä (64v) nähnyt minkään syntyvän tyhjästä!

Mistähän esimerkiksi, jos nyt lähdetään "helposta", ensimmäinen viinirypäle sai alkunsa ja tuhannet muut kasvit?

Maailman kaikkeuden synnyn tieteellinen todistaminen näyttää olevan  "Teon alla, niin kuin entisen flikan minkkiturkki". Ja varmasti hamaan loppuun asti.

Vastaukset


Vieras

#20200 Re: Re: Mää oon ahvena.....???

2013-09-08 19:12:12

#20199: - Re: Mää oon ahvena.....???

Ja mistähän se Jumala on syntynyt???


Vieras

#20202 Re: Re: Mää oon ahvena.....???

2013-09-08 19:31:43

#20199: - Re: Mää oon ahvena.....???

Niin, joillekin 64 vuotta ei tuohon oivallukseen riitä, kun nimenomaan karttaa sitä edesauttavaa ajattelua. Eihän se Hietanenkaan ollut noin vanha ja saattoi puhua yhtä tyhmiä...

Se tyhjästä syntyminen kun tapahtui muutama miljardi vuotta ennen kuin synnyit. Sen jälkeen elollinen luonto on kehittänyt loppumattomasti uusia muotoja ja kadottanut sellaisia, jotka eivät ole pärjänneet muuttuneissa olosuhteissa. Ja koska monet välivaiheet ovat juuri kadonneet ja ihan kaikista ei jää fossileja, ketju on paikoin katkonainen. Sukulaissuhteet ja kehityksen haaroittuminen voidaan kuitenkin määrittää DNA-analyyseillä niistä lajeista, joista sitä on saatavissa. Ja tämä analyysi tuottaa vääjäämättä evoluutiota tukevan ison kuvan, mukaan lukien ihmisen kehittymisen apinoiden, ihmisapinoiden ja sitten alkuihmisen eri muodoista.

Sen sijaan mikään tieteen kriittisen tarkastelun läpäisevä todiste ei viittaa vähäisimmässäkään määrin siihen, että maailma olisi syntynyt Raamatun kertomuksen mukaisesti. Siihen voi kirjaimellisesti uskoa vain se, joka järjestelmällisesti kieltäytyy uskomasta silmien eteen tuotua massiivista todisteaineistoa.