Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#18843 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät järje

11.08.2013 17:53

#18841: Korkeinta instanssia kunnioittaen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät järjellä

No onpa se ainakin tiukka pelkistys uskisten rakkaudellisuudesta ja erilaisten ihmisten kunnioittamisesta: Koska emme tykkää tuosta ilmiöstä, väännämme Raamatusta kaiken mahdollisen ja mahdottomankin niiden niskaan ja teemme heidän elämästään täällä ajassakin helvettiä!

Vastaukset

Vieras

#18846 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät j

2013-08-11 18:10:16

#18843: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät järje 

Jumalan sana on korkein auktoriteetti, tuomari ja tuomitsija. Se on täynnä rakkautta, rakkaudellisuutta ja täydellistä oikeudenmukaisuutta, mutta synnin suhteen se ei tee mitään kompromisseja, eli synnin suhteen se on tiukka.

"Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä." (Joh. 12:48)

"Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt." (Joh.14:24)

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." (Matt. 5:17)

Vieras

#18901 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät j

2013-08-12 17:40:12

#18843: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät järje

Ihan kaikella ystävyydellä: Ei ole kyse siitä, että emme tykkää tuosta ilmiöstä. Tykkäämiset ei kuulu tähän juttuun. Ymmärrykseni mukaan ikuisuus on sen verran pitkä aika, että ainakin mie mietin myös tätä kuoleman jälkeistä aikaa. Hölmöhän olisin, ellen sitä puolta ajattelisi.

Tää on tietysti vähän ikävää, että ajatellessani muidenkin ihmisten hyvinvointia jatkon kannalta (siis pelkkää hyvää toisille tarkoittaen) saan niskaani kaikkea kakkaa koko ajan. Mistä tämä johtuu. Kristinuskon mukaisesti ajatellessani se johtuu seuraavasta (Älä nyt sinäkään suutu siitä, että mie sanon vain oman mielipiteeni asiasta):

Aikoinaan Jeesuksen ollessa täällä maan päällä siellä juutalaisten parissa Jumalan vastustaja yritti saada Hänet lankeamaan siinä kuitenkaan onnistumatta. Nyt kun Jeesus on noussut kuolleista ja on mennyt Isän luokse. Siis Jeesus elää toisin kuin Elvis, jonka vain väitetään elävän. Jumalan vastustaja ei voi Jeesusta enää saada lankeamaan. Siispä tuo kohdistaa kaiken raivonsa tänne. Kaikki meidän rakkaudettomuus (olipa se uskovien harjoittamaa tai ateistien harjoittamaa, kaikki) ei ole lähtöisin Jumalasta. Siispä mie tunnustan syntini Herralleni ja pyydän niitä nöyrästi anteeksi.

Kannattaa huomioida seuraava seikka: Uskovana eläminen ei ole niin mahdotonta kuin ensin vois kuvitella. Jumala nimittäin antaa voiman siihen. Ei todellakaan vaadi mahottomia. Evankeliumi on tarkoitettu koeteltavaksi. Kokemukseni mukaan se kyllä kestää sen todella. Ei kannata uskoa sitä mitä Jumalan vastustaja valehtelee.

Tuo on liikaa dramatisointia kun väitit meidän tekevän elämästä täällä ajassa helvettiä. Toisaalta myös Jumala on käsitykseni mukaan ottanut huomioon senkin, että taivas ei ole kaikille sopiva paikka. Osa ihmisistä ei todellakaan viihtyisi siellä. Tämä on käsitykseni ja ystävyydellä kirjoitettu. Kukin meistä voi nöyrästi hakea apua Jumalan puoleen kääntymällä ja sanomalla auta, please! Kuljetaan jatkossa samaan suuntaan.