Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#17929 Kas kun ei ole perustettu adressia "Allekirjoita Jumalan olemassaolo"

27.07.2013 19:03

Saataisiin demokraattinen todistus asialle. Ihmisethän tuon asian päättävät (tai ovat aikoinaan päättäneet). Miksi muuten Jumalan katsotaan niin hirveästi tarvitsevan kiitoksia, tosi perso kiitoksille näyttäisi olevan.

Vastaukset


Vieras

#17934 Re: Kas kun ei ole perustettu adressia "Allekirjoita Jumalan olemassaolo"

2013-07-27 19:36:17

#17929: - Kas kun ei ole perustettu adressia "Allekirjoita Jumalan olemassaolo"


Jumalan kiittäminen on vähän niin ja näin!

Eihän Jumala tarvitse yhtään mitään.   " Jos minä isoaisin,  (olisin nälkäinen),
en kai minä sitä sinulle  (ihmiselle)  sanoisi."  Ja Herran on maa ja kaikki mitä siinä on!  Maanpiiri ja ne,  jotka siinä asuvat.

Kaikkivaltiuden lisäksi Jumala on sen sijaan  kaikkiriittävä ihmistä kohtaan,  konkreettisen huolenpidon ja johdatuksen lisäksi vastaa ihmisessä olevaan huutoon: Is there anybody for me?  Onko ketään juuri  minua varten?  Onkon ketään sydämeni kaipausta varten?
Jumala vastaa tuohon huutoon:

Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sen tähden olen vetänyt sinua puoleeni armosta.

Tämä vastaus tulee  jo vanhassa liitossa.  Sillä on sanoma erityisesti sen ajan Israelille,  mutta myös kaikkina aikoina kaikille ihmisille, jotka hän on luonut itseään varten,  joita hipaisee Jumalan Henki.   Jer. 31: 3 

Sensijaan ihminen tarvitsee kiitosta!    Kiittäessään,  rukoillen tai laulaen,   siirtyy ilon ja luottamuksen valtakuntaan,  ja raskaatkin asiat elämässä keventyvät.



KIITOS  on kristinuskossa kyllä äärettömän keskeinen asia,  se on sen  atmosfääri ja tuoksu,   joka saa sisältönsä hengellisestä todellisuudesta = Jumalan valtakunnasta (joka nyt ei ole vain nimitys oikeaoppisesta seurakunnasta),  



Ps. 96:6 Herraus ja kunnia on hänen kasvojensa edessä, kiitos ja ylistys hänen pyhäkössänsä.

Ps. 135:21 Kohotkoon Herralle kiitos Siionista, hänelle, joka Jerusalemissa asuu. Halleluja!

Jes. 51:3 Niin Herra lohduttaa Siionin, lohduttaa kaikki sen rauniot, hän tekee sen erämaasta kuin Eedenin ja sen arosta kuin Herran puutarhan; siellä on oleva riemu ja ilo, kiitos ja ylistysvirren ääni.