Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#17789 Re: Re: Re: Re: Paperipaavin palvojien käytös

25.07.2013 13:59

#17779: - Re: Re: Re: Paperipaavin palvojien käytös

Jos älyn puutteeseen voisi kuolla, adressilla olisi perin vähän allekirjoittajia.

Vastaukset

Vieras

#17796 Re: Re: Re: Re: Re: Paperipaavin palvojien käytös

2013-07-25 17:01:02

#17789: - Re: Re: Re: Re: Paperipaavin palvojien käytös

Kysyn vain, että oliko tämä sinun ilkeämielinen heittosi vai oletko tosiaan tuota mieltä?

Itse ajattelen, että on jotenkin idioottimaista yleistää. Meitä kirjoittajiahan on kovin monenlaisia. Oletko omasta mielestäsi muita älykkäämpi. Kullakin meistä on omat vahvuutemme ja heikkoutemme. Oletko eri mieltä?

Ajattelen lisäksi, että äly ei ole ainut kriteeri täällä taapertaessa. Jokainen ihminen on arvokas.

Vieras

#17858 Re: Re: Re: Re: Re: Paperipaavin palvojien käytös

2013-07-26 16:59:07

#17789: - Re: Re: Re: Re: Paperipaavin palvojien käytös

Kirjoitit: "Jos älyn puutteeseen voisi kuolla, adressilla olisi perin vähän allekirjoittajia."

On  h y v ä  asia, että otit tuon esiin. Kiitos sinulle. Hivenen vaikea arvioida ikääsi tästä näytöltä (kuva puuttuu). Itse olen yli 50 v. Iän karttuessa saapi monesti huomata, että todellisuus on taruakin ihmeellisempää.

Jos olet lukenut tätä palstaa pitempiä aikoja (esim. kuukauden tai useita viikkoja), tietänet: yritys ymmärtää tätä palstaa ja Raamattua ainoastaan ihmisen omalla vajavaisella viisaudella voi tuottaa täysin vääristyneen lopputuleman. Mielipiteeni on, että sinulle kävi valitettavasti just niin. Joo mutta katotaan.

Apostoli Paavali joutui käyttämään hyvinkin rajua kieltä saadakseen galatalaiset tajuamaan sen, että he olivat poikenneet ´väärille urille´. "Te mielettömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmien eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?" (Paavalin) kirje galatalaisille 3:1

Mikäli apostoli Paavali eläisi nyt keskuudessamme ja osaisi kieltämme, uskoisin hyvinkin hänen joutuvan sanomaan meille: Te vähä-älyiset suomalaiset, näinkö nopeasti te hylkäätte kaiken hyvän ja luotatte vain ja pelkästään omaan älyynne, joka ei vie oikeaan lopputulokseen. Hankkikaa Raamattu ja käyttäkää sitä. Se on teidän oma etunne.

Raamatussa sanotaan vääriksi profeetoiksi niitä, jotka johtavat ihmisiä harhaan. Raamatun todellinen, oikea ´salaisuus´on Jeesus Kristus. Hänen ´salaisuutensa´ on armo. Osa papeista saarnaa liian usein kaikesta muusta jonninjoutavasta vaan ei itse pääasiasta Jeesuksesta. "Kristus on tiemme, valo sydäntemme, toivomme ainut, pyhä totuutemme. Armosi, Jeesus, anna voimaksemme, uudista meidät." Virsi 484 Totuuden Henki, 3. säk.     ii