Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

maatuska

#17775 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

25.07.2013 12:21

#17772: - Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

Onko noi nimimerkit jossakin suhteessa toisiinsa kun osaat kertoa. Olen kyllä eri mieltä ainakin noista kahdesta ekasta. Fundis tykkää lietsoa ja hallitsee ihmisiä sillä ettei pysykään härnäämistensä takana, on olevinaan muitten yläpuolella vaikka oikeasti on vain kysymys hallinnasta. Lisäksi nämä kyseiset nimimerkit eivät aina käytä noita nimimerkkejä joten sekametelisoppa on selvä.

Onko se poislähtenyt joku monipersoonallisuus vai oikeastiko tunnet jonkun joka on täällä kirjoittanut nimimerkillään ?

Katoavaisuus tulee kyllä ilman lohtuakin. Se on nähty. Ja se helvettikin on täällä maan päällä.

Vastaukset

Vieras

#17776 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

2013-07-25 12:23:22

Vieras

#17777 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

2013-07-25 12:24:42

#17775: maatuska - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

MULLA KAUHEE KIIRE,  MUTTA VOITAIS SIITÄKIN SOPIA JOS KAIKKI KÄYTTÄIS NIMIMERKKIÄ TAI SITTEN EI KUKAAN?
mITÄ AJATTELET`?

Vieras

#17798 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

2013-07-25 17:27:24

#17775: maatuska - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

Luulenpa vaan, että fundis on erehdyksessä sekoitettu kommentteihini. Sekametelisoppa on selvä. Hankala on tilanne, vain osa käyttää nimimerkkiä. Voin tunnustaa, että ylpeys on ollut elämäni pituinen ongelma, jonka kanssa olen painiskellut. Ylpeyteen kuuluu sekin piirre, että ihminen katsoo muita ihmisiä ikäänkuin ylempää. Se on omastakin mielestä aika kammottavaa. Tosiaan meillä kullakin on omat heikkoutemme ja vahvuutemme. Yli-ihminen en ole kai väittänytkään olevan. En usko siihen, että tahallani härnäisin ketään. Se voi tuntua siltä, koska asioita katsotaan eri kantilta.

Anteeks vaan jos joku kokee tulleensa väärin kohdelluksi. Nimimerkin käyttämisen laitan harkintaan.

Vieras

#17801 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

2013-07-25 17:47:46

- #17775: maatuska - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

Juu,  tämä Maatuskan koskettava kysymys jäikin vastaamatta.  

Ei me tunneta toisiamme,  sanottaisko -  vielä!  Kyllä olis teitä kaikkia joskus kiva nähdä!
Tässä vain kirjoituksia lukiessa on oppinut jollakin tavalla tuntemaan.
Uskosin että Fundiksella on tietynlainen auktoriteetti,  joka on aivan välttämätön tuollaisessa tehtävässä joka hänelle on langennut.  Siis tarkoitan tätä seurakunnallista palveluvirkaa,  mutta myös opettajana.  Ei opetustyöstä muuten tule yhtään mitään,  sen kai olemme monet nähneet. Tai sitten se on hirveän raskasta.

Tuo nimimerkki- ongelma kyllä pittää paikkansa,  olisko sulla ehdotusta?
Tai annetaanko  hautua? p.

fundis

#17890 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

2013-07-27 06:19:31

Jos tapaisit minut livenä arjessani, et koskaan voisi olla sitä mieltä, että hallitsen muita jollakin tavalla :)  Miellän tehtäväni elämässäni palveijana ja olen todella ymmälläni, että minut voi kokea noinkin. Omasta mielestäni täälläkin olen vain kirjoittanut niin Raamatun mukaista tekstiä, kuin sen ymmärrän. Livenä en tuputa Raamatun Sanaa kenellekään, koska sille yksinkertaisesti ei ole 'tilausta'... toistaiseksi. Täällä asiat melkein aina ovat sellaisia, että uskovaisena ihmisenä mielipiteitteni takana on Sana.

Ihan kaikkiin kysymyksiin en ole puuttunut, koska esim. Pyhän Hengen toiminta yksilöissä on erilaista, siihen ei ole kaavoja, eikä sitä Raamatun mukaan voi sellainen ymmärtää, eikä tunnistaa, joka ei ole samassa Hengessä. Jos tämä on se asia, johon olet loukkaantunut, ymmärrän kritiikkisi ja otan sen vastaan.

Minulle se, kuinka Pyhä Henki avaa Sanaansa on pyhä asia. -Heprean kielessä: Pyhä Henki=Most Holy Thing. Esimerkiksi Jeesus opettaa, että Häntä saa pilkata ja Jumalaakin saa pilkata menettämättä 'taivasoikeuttaan' mutta se joka pilkkaa Pyhää Henkeä ei kaikissa tapauksisa saa sitä koskaan anteeksi. Tämä viimeinen kohta ei koske 'uskomattomia' ihmisiä kuitenkaan, vaan nimenomaan uskiksia.

Olen monesti sanonut ja toistan edelleen, etten kirjoita ilman nimimerkkiä. Olen näin täysin jokaisesta sanasta vastuussa siitä teille muille, jotka luette niitä. En heittele keskusteluun mitään verhon takaa, vaan avoimesti saman nimimerkin kanssa.

Tekstisi viimeinen rivi on surullista luettavaa. Muistathan kuitenkin, että se on Sinun oma valintasi.