Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

res.matr.

#17062 Re:

09.07.2013 09:51

#17056: -  

 Taaskin jotain aivan urdua ja vanhakantaista höpinää! Kas kun et siteerannut Hammurabin lakia tai jotain hieroglyfejä ja nuolenpääkirjoitusta! Ainahan se on  toki helpompaa esittää sitaatteja kuin omia ajatuksia, jotka vaatisivat omaa ajattelua.Sitä ei tietenkään voi edellyttää niiltä, jotka eivät siihen pysty.Voisit aivan yhtä hyvin siteerata  vaikka jotain´ Panimoliiton vuosikirjaa´tai´Tyynenmeren matkaopasta´,sillä yhtään enempää eivät nekään liity nyt asiaan. Mitään varsinaista omaa asiaahan teillä ei nyt itse asiassa tässä olekaan ajettavananne.Asiannehan on vain estää muita ajamasta omaa asiaansa!Sellaista ulkopuolista ryhmäpainostusta ei demokraattisessa päätöksenteossa voida ottaa huomioon, eikä tulla hyväksymään.Voidaksenne esittää, millä tavoin lakiuudistus teidän ryhmänne etua haittaisi,olisi teidän ensinnäkin  profiloiduttava ryhmänä: Pelkkä´adressilaiset´ei riitä-tähänhän voi osallistua kuka hyvänsä ja aivan millä perusteella tahansa.Ei myöskään esim. "joukko huolestuneita kansalaisia lasten ja perheiden puolesta". (Sillä perusteellahan voisi ajaa melkein mitä tahansa asiaa.)Ette te  adressillanne sitäpaitsi tähtää mihinkään perhepoliittisiin uudistuksiin tai lapsiperheiden etujen lisäämiseen tms. ettekä muutenkaan minkään p u o l e s t a vaan pelkästään v a s t a a n.Juuri tästä syystä sitä voidaan pitää asiattomana, eikä sitä voida ottaa huomioon.Ei vaikka siteeraisitte siihen koko Raamatun kannesta kanteen.Se ei asiaanne auta- koska sitä ei olekaan.

Vastaukset


Vieras

#17066 Re: Re:

2013-07-09 10:17:19

#17062: res.matr. - Re:

 

Tämä " urdu"  on luterilaisenkirkon opillinen perusta tänä päivänä.  Siihen on sitouduttu,  ja joutaa pois,  kun niin päätetään yhteisesti.  Mutta sellaista päätöstä ei ole toistaiseksi.



Vieras

#17067 Re: Re:

2013-07-09 10:28:03

#17062: res.matr. - Re:

 

Hammurabin laki on  muuten paljon Mooseksen lakia ankarampi. Paljon enemmän kuolemantuomioita siellä säädetään.  Vaikka mehän puhumme evankelisesta kirkosta,  joka perustaa oppinsa armoon ja laupeuteen,  jotka tulevat sen pohjana
ja tärkeimpänä perustana olevasta Raamatun sanasta.

Kaikilla asetelmilla,  myös sinun uskollasi siihen,  ettei ihminen ole kenellekkään suuremmalle tilivelvollinen,  on oma perustansa.  Oletko listannut sen peruspohjaa koskaan?

 


Vieras

#17071 Re: Re:

2013-07-09 11:28:42

#17062: res.matr. - Re:

 

Ymmärrän kyllä myös vanhakantaisuuden tunnun näissä teksteissä,  ajattelinkin,  etten laittaisi kaikkia,  mutta vaikea valikoida.  Ja on hyvä nähdä,  mitä kaikkea tuo oppiperusta sisäällään pitää.  Paavi - asiatkin on vähän epäajankohtaisia NYT meille.    Mutta paljon silkkaa asiaa.    
Vapaiden seurakuntien opillisista sitoumuksista Raamatun pohjalla - onkohan kenelläkään hajua?


Vieras

#17079 Re: Re:

2013-07-09 16:25:22

#17062: res.matr. - Re:



Otteita Saarnaajan kirjasta. Menepä peilin eteen ja lue-
niin saatatpa nähdä itsesi. Mene ja tiedä!



”Jumalattomuus johtuu järjettömyydestä ja tyhmyys mielen
sokaistumisesta.



Älä vähällä vihastu, sillä kauna pesiytyy tyhmän rintaan.



Suoralla tielläkin tyhmän ymmärrys pettää. Puheillaan hän
paljastaa tyhmyytensä kaikille.



Hänen sanojensa alku on typeryyttä ja puheensa loppu sulaa
mielettömyyttä.



Tyhmä puhuu paljon, vaikka ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo
tullessaan. Kukapa osaisi kertoa hänelle, mitä hänen jälkeensä tapahtuu?



Milloin hän väsyy omaan typeryyteensä? Eihän hän tiedä edes
tietä kaupunkiin.”



Niinpä.

Otteita Saarnaajan kirjasta. Menepä peilin eteen ja lue- niin saatatpa nähdä itsesi. Mene ja tiedä!

”Jumalattomuus johtuu järjettömyydestä ja tyhmyys mielen sokaistumisesta.

Älä vähällä vihastu, sillä kauna pesiytyy tyhmän rintaan.

Suoralla tielläkin tyhmän ymmärrys pettää. Puheillaan hän paljastaa tyhmyytensä kaikille.

Hänen sanojensa alku on typeryyttä ja puheensa loppu sulaa mielettömyyttä.

Tyhmä puhuu paljon, vaikka ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kukapa osaisi kertoa hänelle, mitä hänen jälkeensä tapahtuu?

Milloin hän väsyy omaan typeryyteensä? Eihän hän tiedä edes tietä kaupunkiin.”

Niinpä.