Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#14907 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyvä adressi

03.06.2013 13:32

#14906: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyvä adressi

Ilmestyskirja on saanut aikaan pään sekoamista enemmän  kuin mikään muu Raamatun kirjoitus. Se on ollut johtotähtenä lukemattomille määrille lahkoja, jotka ovat asettuneet jonkun vuoren laelle tai pommisuojaan odottamaan taivaisiin tempautumistaan. Usein onkin käynyt niin, että noutaja on tullut lahkolaisille - muun maailman jatkaessa samaa rataa kuin ennenkin. Lähihistoriassa kuuluisin tällainen lienee David Koreshin lahkon surullinen loppu.

Onko joku joskus parin vuosituhannen aikana sanonut, että tuo, jonka ennustus meni mäkeen, oli väärä profeetta, mutta minulla on nyt aivan takuuvarmaa tietoa asiasta..... Anteeksi vain, mutta tuollaista voi uskoa vain sellainen, jolla on erittäin kova tarve uskoa. Ja sellaista ihmistä on helppo vetää mukaan mihin tahansa, kunhan vain uskontosedät vakuuttavat, että se on Jumalan tahto.

Ja kyllä, tulkitsen Raamattua. Ja niin teet itsekin, vaikka et sitä uskon huumassasi edes huomaa. Eihän Ilmestyskirjassa edes ole yhtään selväjärkistä kohtaa, jota voisi liittää tulkitsematta ympäröivään maailmaan. Erona meillä toki on myös se, että itse vielä uskot tulkintaasi; minulle Raamattu on aika ristiriitainen kirjoituskokoelma joskus kauan sitten eläneiksi väitetyistä ihmisistä ja heidän uskomuksistaan, jota sitten on yritetty reivata yhdenmukaiseksi uskonoppikirjaksi.

Vastaukset

Vieras

#14908 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyvä adressi

2013-06-03 14:07:56

#14907: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyvä adressi

Näitä sanoja odotinkin. Kukin tehköön omat johtopäätökset. Minulla ei ole mitään tarvetta provosoitua ja jatkaa eipäs-juupas-keskustelua noilla eväillä elävän kanssa.

fundis

#14911 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyvä adressi

2013-06-03 14:24:02

#14907: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyvä adressi

Imestyskirjassa on ainakin yksi helposti lähestyttävä kertomus, se puhuu kahdesta todistajasta. Ilm 11:3-13

Jos tämä kertomus toteutuisi silmiesi edessä, uskoisitko Ilmestyskirjan kertovan lopun ajoista, vai ohittaisitko sen sattumana?

Onko olemassa mitään, mikä saisi Sinut ajattelemaan uudestaan Raamatun alkuperää ja tarkoitusta?