Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#14210 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

23.05.2013 18:21

#14208: taku - Re: Re: Re: Re: Re:

Minä valitettavasti en ymmärrä, että kuinka sotilaiden tappamat siviilit, myös lapset ja vanhukset eivät ole sinusta kansanmurhaa. Kyllähän pappi tulee myös kuoleman tuomion saaneen "vierelle" mm. niissä Yhdysvaltain osavaltiossa missä se on sallittu.

Kun nyt kovasti nostat esille tuon Alankomaiden lainsäädännön laillistetusta kuolinavusta, joka myös mm. Sveitsissä niin onhan kyse aivan jostain muusta eli sinulla hieman mittasuhteet nyt, sanalla sanoen heittävät.

Onhan sinulla nyt sitten esittää faktat siihen, että kuinka monta lasta kuolee vuosittain sodissa ympäri maailmaa, kuinka monta "viatonta lasta tapetaan" laillistetulla kuolinavulla.

Näin sinua vielä siteeraan" sodassa tappaminen hyödyttää ainakin jotain kuolemanrangaistus ei ketään."

 

 

 

 

 

Vastaukset

taku

#14213 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-05-23 18:52:48

#14210: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Nyt taidamme hiukan puhua toistemme ohi. Tai et ymmärrä mitä tarkoitan.En tietenkään hyväksy siviilien tappamista.Sehän on SOTARIKOS jonka kansainväliset laitkin kieltävät.Tokihan se on kansanmurha jos siviilejä aletaan laajamittaisesti tappaa.Tuo sanavalintas ilaillistettu kuolinapu on hiukan huono koska se antaa sellaisen käsityksen että puhuisimme EUTANASIASTA.Siihen minulla ei nimittäin ole kantaa.Mutta Hollannin "armomurhissa" ei ole kyse eutanasiasta eikä oikeastaan edes laillistetusta kuolinavusta vaan MURHASTA sanan varsinaisessa merkityksessä.Eli siitä että toinen ihminen päättää toisen elämän lopettamisesta. Minun on hiukan vaiea ottaa sotakysymykseen kantaa koska tilanne toisen maailmansodan aikaan oli hyvin toisenlainen kuin nykyään ja on vaikea arvioida ihmisten toimintaa jotka elivät täysin erilaisissa olosuhteissa kuin me nyt. Kannattaisi pohtia nykytilannetta Euroopassa mitkä kysymykset ovat ajankohtaisia.Euroopassa ei ole sodittu kertaakaan tällä vuosituhannella.Onneksi eikä näköpiirissä ole mitään pakottavaa tarvetta ruveta sotimaan.Kuten sanoin sotaa tule viimeiseen asti välttää ja suurin osa sodista onkin täysin turhia.Tämä sotakeskustelu tuntuu jotenkin kaukaa haetulta