Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

vieras

#14187 Re: Re: Re: Re: Re: Re: ERe:

23.05.2013 12:10

#14179: tervassa kävely - Re: Re: Re: Re: Re: ERe: varsinkin uususkovaiset alkavat niin usein toistamaan itseään ikään kuin aivopestynä läpät silmillä. Näkyy vaan siihen suuntaan mihin katselee.

En siltikään väheksy uskoa. Se on liikkeelle paneva voima ihmisen sisällä. Kukin uskokoon mihin tahtoo, mutta se ainainen toisten alistaminen ikeen alle ei ole rakkaudesta. Homolla, heterolla, mustalla, valkoisella, miehellä, naisella ............ on täysin samat oikeudet. Näin sanoo Joshuan tänään.

Kummallisia syytöksiä! Minusta uushomot nurinkurisesti (toisin sanoen kaikki väärinpäin) ovat alkaneet toistamaan itseään, kun sieltä hiljaisesta piilosta "kaapista" ovat ulos tulleet. Ei sielllä avarakatseisuus, eikä toisenlainen katsantokanta toisten kunnioitus ole kehittynyt. Nähdään vain "minä itse, minulle kaikki", eikä sosiaalisuudesta puhumattakaan se "kaappiympäristö" ole tuonut. Minun mielestäni ei tarvitse olla edes uskovainenkaan, kun jo ymmärtää/tietää ja pitää luonnollisena, että avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto. Kertoohan sen jo nykyinen lakikin ja aina se on niin ymmärretty, kun laissakin on niin. Lueppa avioliittolaki. Avioliittolakiko, tietoko, lukeminenko ja perinteiset arvotko meidän aivomme ovat "aivopesseet"? Niinkö sinä käsität ?

Pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien olla valkoisia, eikä mustia saisi olla ollenkaan, niinkö? Vai pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien olla mustia, eikä valkoisia saisi olla ollenkaan, niinkö? Pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien olla homoja, niinkö? Yksi ja sama laki kaikille, sitäkö ajatte takaa? Minun mielestäni kaikkia (mustia/valkoisia yms.), uskovaisia, homoja saa olla ja jokaisella  saa olla oma kulttuurinsa, jos ei se vahingoita ihmistä, eikä ole vahingollinen toisille. Erilaisuudesta ja tilanteesta johtuen laki täytyy olla eri homoille, avoliittossa oleville ja naiselle ja miehelle.

Toisten alistamista lait eivät ole. Lait tehdään kullekin sopivaksi niin avo-, homo,- lespo- kuin heteropareillekin. Ei pidä ajatella niin suppeasti, että kaikki on yhtä ja samaa. Täytyy ajatella järjellä avarakatseisesti, että ihmisiä on erilaisia, eritilanteissa, eri maanosissa, eri elinympäristössä eläen. Onhan liikenteessäkin noudatettava ajo-ohjeita ja siellä tiellä on erilaisia kulkijoita. Tiellä sattuu erilaisia onnettomuuksia ja vahinkoja, mutta lait ovat erilaisia sitä varten ja kuhunkin tilanteeseen voidaan vedota eri lain kohtaan tai vahingon sattuessa eri vahinkovakuutukseen/lakiin tilanteen mukaan.

Vastaukset

tervassa kävely

#14193 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ERe:

2013-05-23 15:03:49

#14187: vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: ERe:

No oho, mitäs nyt tuohon voisi sanoa.

Niin voihan se noinkin olla että olisi vain yhdenlaisia ihmisiä, mielenkiintoinen ajatus eikä syrjintä ongelma sillä poistuisi, mutta sitä en todellakaan tarkoittanut vaan sitä että kaikilla olisi yhdenvertainen lähtökohta kullakin alueella. Alueella siksi että väkisinkin tulee ymmärrysongelmia jos verrataan suurkaupungin ja aavikon asukkaita. Perusihminen ei kuitenkaan muutu sillä ihmiset ovat säätäneet lait ja siksi mitä tahansa hölmöyksiä voidaan sinne laittaa kontrolloidakseen toisia. En tällä kuitenkaan tarkoita holtittomuutta. Halusit kaikille ihmisryhmille omia lakeja. Kukakohan nekin säätäisi, sinäkö? Aika absurdi loppukaneettisi. Kuinka voi ajatella järjellä avarakatseisesti? Sula mahdottomuus. Ja ennen kuin käyt esimerkiksi kaappihomon kimppuun niin oletko ajatellut ettei monikaan kaappihomo tee numeroa homoudestaan vaan syyllistäjät ja puolustajat pitävät puolia.

Mutta hei sähän voit tehdä sellaisen lakialoitteen kaikille ryhmille ja koemaistattaa ne täällä.