Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

q.

#14178 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

23.05.2013 07:10

#14176: p. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

Voi pientä. Katso vaikkapa tämän adressin pohjana olevaa vihkosta, jonka dosentti Juha Ahvio koosti Yhdysvaltain uskonnollisen oikeiston kahden propagandajulkaisun pohjalta. Se vihkonen on täynnä fundamentalistisia väitteitä ja republikaanien teekutsuliikkeen iskulauseita.

Jos et halua samastua jenkkifundamentalisteihin, voit aina tukeutua dosentti Johan Bäckmanin markkinoimiin Venäjän uusiin arvoihin. Ne ovat äärimmäisessä homofobiassaan ja äärinationalismissaan hyvin lähellä USA:n uskonnollisen oikeiston teesejä.

Vastaukset

p

#14180 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-05-23 07:26:44

#14178: q. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

Pieni olenkin - ja toivottavasti aina sen muistaisin.

Ihmisen suuruus tosin on väliaikaista mahtavimmillaankin.   Mutta toivoisin kauheasti sitä,  ettei tuollaisia voimakkaita leimoja tarvitsisi  lyödä asioille niihin avoimesti tutustumatta.

 

 

 

 

 

taku

#14182 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-05-23 07:33:02

#14178: q. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Jännä kun mainitsit USAn uskonnollisen oikeiston. Minusta on mielenkiintoista verrata esim Suomen kristillisdemokraatteja USA n uskonnolliseen oikeistoon. Yhtäläisyyksiä on mutta myös merkittäviä eroja.Suurin ero liittynee suhtautumiseen kuolemanrangaistukseen.Ainakin minulle tämä on sellainen asia jossa minulla on USA:n uskonnollisen oikeiston kanssa sukset ristissä kuten muuten islamistienkin kanssa.Muita merkittäviä eroja ainakin kristillisdemokraattien välillä on se että vaikka mekin olemme oikeistolaisia emme ole yhtä oikealla kuin USA:n uskonnollinen oikeisto.lisäksi USA n uskonnollisessa oikeistossa on mielestäni vikana se mikä monissa muissakin amerikkalaisissa väliinpitämättömyys luonnosta ja se ettei kunnioiteta lasten oikeuksia vaan tuomitaan 12-vuotiaita vankilaan mikä on pöyristyttävää.Mutta toki hyvääkin on heidän suhtautumisensa perheeseen raittiuden korostaminen aborttikielteisyys ja juuri suhtautuminen sukupuolineutraaliin avioliittoon.Tosin uskonnollinen oikeisto taitaa olla vähän liian tuomitsevia homoja kohtaan.Amerikkalaista politiikkaa voi tosin olla hiukan vaikeaa ymmärtää Suomalaisesta näkökulmasta käsin ja amerikkalainen poliittinen keskustelu ymmärretään usein väärin.USA n uskonnolisen oikeiston ajattelua myös leimaa kielteinen suhtautuminen keskusvaltaan.Heidän mielestään asiat pitäisi päättää alimmalla mahdollisella tasolla kunta tai osavaltiotasolla.Kun USA ssa tehtiin terveydenhuoltouudistus suurin syy monilla amerikkalaisilla ei niinkään ollut itse terveydenhuollon vastustaminen vaan se että heidän mielestään liittovaltion ei pitäisi määrätä täläisistä asioista.Suomalaisille keskusvaltakriittisyys on kuitenkin varsin vierasta ja tämän vuoksi keskustelu ymmärrettiin täällä täysin vääriin.Tässä suhteessa minäkin olen ottanut mallia USA n uskonnollisesta oikeistosta.Mielestäni meillä on aivan liian vahva keskusvalta joka tunkee nokkansa joka asiaan sen sijaan että antaisi kuntien itse hoitaa asiansa