231k

Kommentoitu viesti


Vieras

#32

09.03.2011 15:17

Ennenhän oli niin, että joka toinen tai joka kolmas bussi tunnissa kiersi Mäkkylän kautta(231K) ja muut vuorot (231) ajatettiin normaalisti. Miksei tähän voi palata? Olisihan sekin parempi kuin ei bussia ollenkaan Mäkkylän kautta.

Minustakin olisi parempi, että mieluimmin satsataan kunnollisiin jalkakäytäviin kuin siirretään bussilinjaa.

Vastaukset

Sirkku Saarela
Vieras

#42 Re: #32 ja #30

2011-03-11 20:54:56

#32: -  

 Vieras ehdotti "joka toinen tai joka kolmas bussi tunnissa kiersi Mäkkylän kautta(231K) ja muut vuorot (231) ajatettiin normaalisti." Päinvastoin olen sitä mieltä että vuoro 231 muutettaisiin kokonaan 231K:n reitiksi. Kun bussi kulkisi kerran tunnissa niin sen käytettävyys on huono. Linjan lakkauttamisen puolesta esitetyt perustelut ovat kestämättömiä. Liikenteen vaarantaminen bussiliikenteen ansiosta on kehno. Eikös liikenne vaarannu kun henkilöautoliikenne lisääntyy. Uskon että lapsi loukkaantuu samalla tavoin jäädessään bussin alle kuin henkiöautonkin alle.  Kuitenkin bussinkuljettajat ovat ammattiautoilijoita, mitä tavalliset henkilöautonkuljettajat eivät ole. Bussien ylinopeuksille on syynsä yhtiöiden kilpauluttamisessa ja kireissä aikatauluissa. Tämäkin asia olisi korjattavissa. Jalkakäytävien puute Espoon puoleisella tieosuudella on korjattavissa, jos Espoo vain haluaisi.

Reijo Solantien kirjoitus #30 oli todella mainio. Siinä on kiteytettynä koko joukkoliikenteen ongelmat. Missä joukkoliikenteen järjestely muualla Euroopassa onnistuu, niin vastaavaa EU:n mallimaassa ei saada aikaan kun ei ilmeisesti ole olemassa sopivaa määräävää direktiiviä.