231k

Kommentoitu viesti

Pitskussa vsta 1949 asuva
Vieras

#22 Espoon osuus ???

08.03.2011 19:23

Jos Sotarovastintie soveltuu huonosti joukkoliikenteelle, niin se tekee nykyisellään sitä myös henkilöautoliikenteelle. Enkä tarkoita ainoastaan tätä lumimassojen aiheuttamaa näkö-ym haittaa, vaan kokonaisuutena kapea, ilman jalkakäytäviä oleva tie, jota mm lapset aamuin illoin kulkevat kouluihinsa pyöräilijöiden ja autojen seassa - se on hengenvaarallinen. MIKSI ei Espoo laita tietä kuntoon ? Reunoilla on varaa jalkakäytäviä varten riittävästi. Kun jokunen vuosi sitten tällä pätkällä uusittiin katuvalot, miksi ei samassa yhteydessä otettu muita puutteita kätittelyyn ??? Vantaa, joka kuuluu olevan köyhä kunta, kunnostaa parhaillaan ok-alueilla pienempiäkin katuosuuksia asfaltoiden ja jalkakäytäviä rakentaen.
HALOO ESPOO !!! Asukkaita ja maksajia tulee koko ajan lisää.....

Vastaukset

Satu Mäkkylästä
Vieras

#29 Re: Espoon osuus ???

2011-03-09 09:26:34

#22: Pitskussa vsta 1949 asuva - Espoon osuus ??? 

Moi! Olen tämän kirjoittajan kanssa ihan samaa mieltä siitä, että Sotarovastintie ja Mäkkyläntie ovat hengenvaarallisia tienkäyttäjille ja erityisesti lapsille. Mutta kyllä ne suurimmat riskit syntyvät tuosta 231K:n bussiliikenteestä, onhan ne ihan eri kokoisia ja painoisia ajoneuvoja kuin henkilöautot, ja siten aiheuttavat paljon pahempia riskitilanteita tienkäyttäjille kuin henkilöautot. Ja kun nämä bussit vielä ajavat törkeää ylinopeutta oikeastaan jatkuvasti, ei siinä ole paljoa puolusteltavaa bussiliikenteen osalta kyseisillä teillä. Täällä joku ehdotti, että poliisihan hoitaa asian. Näin varmasti täydellisessä maailmassa. Todellisuus vaan taitaa olla niin, että poliiseilla on aivaa liikaa muita tehtäviä kuin valvoa yksittäisten katujen ylinopeuksia päivästä toiseen. Noiden jalkakäytävien osalta taitaa olla niin, että niiden rakentamisen seurauksena tie olisi paikoin liian kapea ainakin leveälle bussiliikenteelle, tai ei tällaisissa paikoissa ainakaan mahtuisi isot ajoneuvot kohtaamaan toisiaan.