Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#12432 Re: Re: Re:

03.05.2013 11:59

#12430: p. - Re: Re:

Ei ollenkaan huonoa hakea ajatustenvaihtoon asiallista pohjaa. Tämä siitäkin huolimatta, että tällä adressilla on arvoton päämäärä, mistä syystä olenkin tänne lähes juuttunut sitä vastustamaan.

Niille, jotka harrastavat herjaavaa puhetta, tulen edelleen harrastamaan tylyä linjaa ja muistuttamaan herjausten juridisesta puolesta. Toisaalta olen ollut järkyttynyt siitä tietämättömyydestä, jonka pohjalta monet adressin kannattajat ovat täällä liikkeellä. Se koskee sekä kannanoton alla olevia ilmiöitä ja niiden maallisia taustoja että jopa heidän Raamatun tuntemuksensa vähäisyyttä. Molemmat kun tuntuvat olevan pelkän kuulopuheen tasolla. Tietämättömyys voi johtua osalla koulutuksen puutteesta, mutta monessa tapauksessa vaikuttaa, että uuden asian vastaanotto on jo sinällään ahdistavaa ja se näin muodoin torjutaan ageressiivisesti.

Jos siis tuota ymmärrystä olen kaikesta huolimatta pystynyt lisäämään, olen ehkä käyttänyt aikaani järkevästi. Samalla olen yrittänyt kohottaa keskustelun tasoa vaatimalla keskustelijoilta johdonmukaisuutta heidän omista lähtökohdistaan lähtien. Tällä olen pyrkinyt samalla auttamaan sellaisen konsensuksen löytymistä, jossa uskonnolliset perusteet ja homojen ihmisoikeudet tulevat molemmat huomioon otetuksi.

Vastaukset

p.

#12433 Re: Re: Re: Re:

2013-05-03 12:15:47

#12432: - Re: Re: Re:

Kiitos vastauksesta! Viimeinen lausahduksesi olikin hyvä tiivistelmä.       Kyllä varmaan elämän piirien erilaisuus tekee sen,  ettei ole niin paljon sitä yhteistä aluetta, eikä käsitteitä kuvata asioita.  Jos saisimme ilmapiirin sellaiseksi, että taviskin  uskaltaa rohkeasti sanoa mielipiteensä, pelkäämättä tulevansa nolatuksi. Uskoisin, että se vähentäisi ylilyöntejä. Että tullaan vähän kuin samalle tasolle, niin ei tarvitse yrittää räjäyttää niitä sanojaan läpi.