Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#9294 Ehtoolisesta

12.04.2013 19:32

#9291: veryxyl - Synnistä... 

Maailmassa kulkiessaan uskovan jalat likaantuvat vaikka hän kuinka yrittäsi pysyä puhtaana. Sitä varten ehtoollisen viettoon liittyy myös jakojen pesu, jossa tunnustetaan synnit jalkojen pesijälle joka rukoilee hänen puolestaan syntien anteeksisaamiseksi. " joka syntinsä tunnustaa ja ne hylkää" Jostakin syystä kaikki eivät tulleet kuitenkaan puhtaiksi. Joukossa oli eräs jonka sydämen asenne oli väärä. Hän suunnitteli Jeesuksen pettämistä. Hän hirttäytyi puuhun. Tämä opetuslapsi teki tahallista syntiä kapinoidessaan mestarinsa tahtoa vastaan. Joh 13:9-17 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää." Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki." Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat." Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin VELVOLLISET pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös TE NIIN TEKISITTE, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

Vastaukset

Vieras

#9296 Re: Ehtoolisesta

2013-04-12 19:36:20

#9294: - Ehtoolisesta 

"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

Vieras

#9300 Re: Ehtoolisesta

2013-04-12 19:40:55

"Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
veryxyl

#9310 Re: Ehtoolisesta

2013-04-12 20:08:19

"Autuaat, jos sen teette". Se usein meiltä unohtuukin.  Jeesuksen opetukset ovat usein vertauskuvallisia, niin kui tässäkin: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas". Käsitän niin, että hän tässä tarkoittaa ristinkuolemansa ja vuotaneen verensä meille  tuomaa syntien anteeksisaamista. Jalkojen pesu taas merkitsee meille palvelutehtävää, sillä paikalla johon olemme kutsutut, käsinä tai jakoina. "Jos te sen teette" ehdollistaa autuuden.