Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Anteeksi että synnyin rakastumaan ihmiseen

#7814 Re: Re: Re: Asiaa

08.04.2013 18:05

#7793: - Re: Re: Asiaa

Onnekseni, minä en kommentissani puhunutkaan siitä kenen kanssa kenenkin on tarkoitus mennä avioon. Ilmaisin mielipiteeni ''homous on sairaus''- asiasta. :) Tiedän hyvin itsekkin, että raamatussa lukee että mies ja nainen on luotu menemään avioliittoon, en ota kantaa tähän. Voin sanoa, tuohon rakkaus on tahtotila eikä tunnetila asiaan pari juttua. Ainakin omalla kohdallani, minä en päätä kehen rakastun. Kun rakastuin samaan sukupuoleen, en päättänyt sitä itse. Ensin rakastutaan tahtomatta ja rakkaus loppuu tahtomatta. Sitten kun ollaan yhdessä rakastuneita, sitä rakkautta voidaan tahtoa enemmän ja enemmän, ihan totta sekin. Mutta vaikka kuinka haluaisin, (onneksi minulla ei ole tarvetta muuttaa itseäni) niin en rakastuessani voi päättää sitä, kumpiko sukupuoli on rakkauden kohteeni. Enkä myöskään tahtoessani voi lopettaa sitä rakkautta joka minun ja saman sukupuolen välille on syntynyt. Se rakkaus voi sammua kyllä, mutta niinkin käy tahtomatta. Tämä juttu on tosi ainakin minun kohdallani, eihän kukaan voi tietenkään sanoa samaa toisten kohdalta. Se ei ole varmasti tätä kokemattomalle helppo ymmärtää, että sitä ei itse päätetä että kumpiko sukupuoli kiinnostaa. Minun kohdallani se on molemmat, enkä häpeä sitä yhtään - enkä pidä sitä sairautena. Minä ainakaan en itse päättänyt sitä että rakastuin naiseen, se vaan tuli luonnostaan - niinkuin heteroillekkin se tulee vastakkaiseen sukupuoleen. Enkä osaa, enkä voi myöskään määrätä itseäni olla rakastumatta.

En tarvitse vihamiehiä ylleni, ei minulla ole mitään kenenkään mielipiteitä vastaan, tämä vain on omani :)

 

Vastaukset


Vieras

#7870 Re: Re: Re: Re: Asiaa

2013-04-08 19:05:08

#7814: Anteeksi että synnyin rakastumaan ihmiseen - Re: Re: Re: Asiaa 

 

Ehkäpä et edes ole koskaan saanut tietää mitä rakkaus oikeasti on: "Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki. Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa. Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin." Jeesus KÄSKEE rakastamaan tärkeimmässä käskyssä. Rakkaus on siis tahdosta riippuvainen asia, päätös - ei joku tunnetila joka häviää aikaa myöden.