VAADIMME UUSIA SUSITUTKIJOITA RKTL PALVELUKSEEN

Kommentoitu viesti

vaeltaja

30.03.2013 14:51

Mennäänpäs asian ytimeen. Kaikki nuo hienoudet menee kyllä tuossa järjestyksessä. Asian ongelmahan on tuo että MUUTAMAN tutkijan tutkimustuloksia tuolla kentällä ei usko enää kukaan. Jos ei ole mitään luottamusta, niin eihän nyt hyvänen aika Suomessa tehdä mitään asioita EU: n tai minkään muunkaan hallintokoneiston vuoksi vaan kansalaisten. Siinä tässä nyt on lapsi heitetty pesuveden mukana mäkeen. En ymmärrä tätä kauheaa muutosta, että ihmiset eivät voi vaikuttaa enää yhtään ympärillä tapahtuviin asioihin. En myöskään ymmärrä, että jos minua kohtaan olisi noin suuri luottamuspula, en kyllä änkeäisi itseäni sellaiseen paikkaan, vaan jopa pyytäisin ulkopuolisia arvioitsijoita sellaiseen asiaan. Olen aina sanonut, että jos ei ole mitään salattavaa, se kestää myös päivänvalon.

Vastaukset

Näillä mennään

#27 Re:

2013-03-30 15:09:16

#26: vaeltaja -

Olen useasti esittänyt kysymyksen, miksi ne vääristelisivät tuloksia? Vastausta tähän ei ole kukaan kertonut. On jääty vain esittämään perusteita siitä, että kyllä näin tehdään, koska se ja se on asiasta erimieltä.

Ei RKTL ole mikään luonnosuojelujärjestö, se ei myöskään osallistu millään tavalla poliittiseen päätöksentekoon. Joka tyypillä juoksee ihan sama palkka riippumatta siitä onko suomessa 100 sutta vai 1000 sutta. Ei ole olemassa intressiä, jolla vääristely olisi selitettävissä. Vastapuolelle asettautuneilla riistanhoitoyhdistyksillä ja metsästysseuroilla sen sijaan on useampiakin intressejä siihen miksi kanta-arvio pitäisi saada esitettyä  mahdollismman suurina. En silti väitä, että näin tehtäisiin.

Myös RKTL:llä voisi kuvitella olevan intressi nimenomaan todellista suuremman kanta-arvion esittämiseen, koska sillä saataisiin suden osalta asia näyttämään siltä, että kannanhoidossa on onnistuttu ja uhkasakoilta vältyttäisiin, vaan kun eivät ne voi kenekään edun vuoksi lähteä niitä tuloksia vääristelemään. Mallissa jolla arviot tehdään on varmasti puutteensa, eikä sen ole kukaan koskaan väittänyt kertovan tarkkaa kappalemäärää. Se kertoo ainoastaan sen, että sen verran susia löytyy suomesta lähes 100 prosenttisella varmuudella vähintään.