Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Justine

#596 Vielä on uskoa ihmisten empatiaan

20.03.2013 20:56

Te jotka vastustatte homoavioliittoja, onko se teiltä jotenkin pois jos homot saavat avioliitto-oikeuden? Itse olen hetero, mutta sentään kunnioitan homoja ja pidän heitä aivan yhtä tasa-arvoisina ihmisinä kuin kaikkia muitakin. Minua järkyttää miten moni täälläkin tuntuu rinnastavan homot eläimiin ja leimaavan homouden sairaudeksi.
Onneksi tiedän että maailmassa on vielä hyviäkin, empatiaa tuntevia ihmisiä, ei täällä muuten kestäisi elää tällaisten ahdasmielisten foobikkojen keskellä.

Nykyinen avioliittolaki myös rikkoo perustuslakiin kirjoitettuja jokaiselle kuuluvia oikeuksia. Jos te foobikot ette kestä tätä hyvästä tulevaa muutosta ja vastustatte Suomen perustuslain yhtäkään kohtaa, muuttakaa muualle missä voitte elää yhdessä muiden ahdasmielisten kanssa. Voisin ehdottaa vaikkapa Keniaa. Ehkäpä sieltä voisitte oppia jotain siitä mitä on lähimmäisestä välittäminen.

Monella tuntuu muutenkin olevan nyt väärä kuva tuosta tämän hetkisestä kansalaisaloitteesta. Jos joku vaivautuisi lukemaan tuon kansalaisaloitteen, löytäisitte siitä mm. kohdan jossa lukee että lain muuttaminen ei velvoittaisi kirkkoa vihkimään homopareja, vaan kyseessä olisivat maistraattivihkimiset. Kirkko saa olla täysin oma instituutionsa ja soveltaa omia oppejaan, mutta sen kannan avioliittokysymykseen ei tarvitse sotkeentua lakiin - eikä myöskään niiden ihmisten, jotka puoltavat epätasa-arvoista avioliittolakia perustelemalla sitä Raamatulla.

Suosittelen syvästi lukemaan tuon koko kansalaisaloitteen perustelut, ehkä sieltä löytyisi vielä järjen valoa.

PS. Eikös Raamattu sano että ihmisen tehtävä ei ole tuomita, vaan se kuuluu Jumalalle?

Vastaukset

hyvä yritys

#602 Re: Vielä on uskoa ihmisten empatiaan

2013-03-20 21:09:43

#596: Justine - Vielä on uskoa ihmisten empatiaan

Raamattu sanoo todellakin, ettei ihminen saa tuomita, vaan Jumala. Jumala itse sanoo, mikä on synti. Sen voi lukea Raamatusta. Siellä lukee, että homoseksuaalisuus on synti. Ihminen voi lukea tämän  ja kertoa lukemansa muille. Joten tuomio on Jumalan ja sen tuomion voi lukea Raamatusta. Ihmisen tehtävä siis ei ole tuomita.

Kosiskelusi uskovia kohtaan eihän-homoparien-vihkiminen-kirkkoa-velvottaisi. Uskotko noin lapsellisesti? Jo nyt kirkkoa pommitetaan homoasialla niin että sydämestä riipoo? Mihin se muka loppuisi? Homojen omatuntoa kolkuttaa uskovien kanta ja siitä nousee valtaisi viha kristittyjä kohtaan.

Harri

#610 Re: Vielä on uskoa ihmisten empatiaan

2013-03-20 21:23:49

Tuomitseminen on yksi virheellinen tapa leimata ihmisiä. Otetaan esimerkiksi se, että istut kaverisi autossa ja hän ajaa 80 km/h alueella 100 km/h. Kysynkin että rikkooko kaverisi lakia? Vastaat että kyllä rikkoo. Sinun logiikalla olet tuomitsemassa kaverisi vaikka sitähän et tee vaan sen tekee poliisi jos ratsia sattuu kohdalle.

Samoin tekee kristityt. He kertovat että homoseksuaalinen elämäntapa on syntiä Jumalan sanan mukaan. He kertovat että Jumalan lain mukaan teko on rangaistava, mutta eivät tuomitse. Kun ihminen kuolemansa jälkeen joutuu Jumalan eteen tulee tuomio teoista.

Ei pidä sotkea varoittamista ja tuomitsemista keskenään.

taku

#617 Re: Vielä on uskoa ihmisten empatiaan

2013-03-20 21:41:42

Jusine hyvä.Myös minä pidän homoja yhtä hyvinä ihmisinä kuin meitä muita.olen myös järkytynyt näistä kommenteista joissa homous rinnastetaan pedofiliaan.Silti olen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan.

Sanon nyt suoraan miksi olen sukupuolinetraalia avioliittoa vastaan.Haluaisin kirjata aviollisen uskottomuuden rikoslakiin.En kuitenkaan halua tämän koskevan homopareja.Miksi en?Koska jos se koskisi homopareja se tarkoittaisi että joillekin olisi sallittua homoseksuaalinen muttei heteroseksuaalinen kanssakäyminen.Haluaisin elää Jumalan tahdon mukaisessa liitossa muta se ei nyt ole mahdollista koska Suomen laki ei salli sellaisia liittoja joissa uskottomuus olisi kielletty.En ole mitenkään rajoittamassa kenenkään vapautta elää nykyisessä parisuhteessaan jossa saa vapaasti pettää puolisoaan.Heteropari joka haluaa ns vapaan suhteen voisi solmia homojen tapaan rekisteröidyn parisuhteen.Noin muuten olen valmis antamaan homoille samat oikeudet ja velvoitteet kuin heteroille.Joten sukupuolineutraali avioliitto selasena jonka esitätte on tosiaan minulta pois.On mielenkiintoista kuinka kaltaisesi ova innokkaita kieltämään minulta avioitumisen uskontoni vuoksi.

kirjoiat että joka vastusta yhtäkään Suomen perustuslain kohtaa saa häipyyä täälä.oletko kuullut sellasesta kuin sananvapaus sekin löytyy perustuslaista