Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Justine

/ #596 Vielä on uskoa ihmisten empatiaan

20.03.2013 20:56

Te jotka vastustatte homoavioliittoja, onko se teiltä jotenkin pois jos homot saavat avioliitto-oikeuden? Itse olen hetero, mutta sentään kunnioitan homoja ja pidän heitä aivan yhtä tasa-arvoisina ihmisinä kuin kaikkia muitakin. Minua järkyttää miten moni täälläkin tuntuu rinnastavan homot eläimiin ja leimaavan homouden sairaudeksi.
Onneksi tiedän että maailmassa on vielä hyviäkin, empatiaa tuntevia ihmisiä, ei täällä muuten kestäisi elää tällaisten ahdasmielisten foobikkojen keskellä.

Nykyinen avioliittolaki myös rikkoo perustuslakiin kirjoitettuja jokaiselle kuuluvia oikeuksia. Jos te foobikot ette kestä tätä hyvästä tulevaa muutosta ja vastustatte Suomen perustuslain yhtäkään kohtaa, muuttakaa muualle missä voitte elää yhdessä muiden ahdasmielisten kanssa. Voisin ehdottaa vaikkapa Keniaa. Ehkäpä sieltä voisitte oppia jotain siitä mitä on lähimmäisestä välittäminen.

Monella tuntuu muutenkin olevan nyt väärä kuva tuosta tämän hetkisestä kansalaisaloitteesta. Jos joku vaivautuisi lukemaan tuon kansalaisaloitteen, löytäisitte siitä mm. kohdan jossa lukee että lain muuttaminen ei velvoittaisi kirkkoa vihkimään homopareja, vaan kyseessä olisivat maistraattivihkimiset. Kirkko saa olla täysin oma instituutionsa ja soveltaa omia oppejaan, mutta sen kannan avioliittokysymykseen ei tarvitse sotkeentua lakiin - eikä myöskään niiden ihmisten, jotka puoltavat epätasa-arvoista avioliittolakia perustelemalla sitä Raamatulla.

Suosittelen syvästi lukemaan tuon koko kansalaisaloitteen perustelut, ehkä sieltä löytyisi vielä järjen valoa.

PS. Eikös Raamattu sano että ihmisen tehtävä ei ole tuomita, vaan se kuuluu Jumalalle?