Vaasan musiikkiluokkien puolesta

olen ymmällään

/ #1877 sarvipäinen piru kuka isä? rehtorin mies? kuka luokanopettaja

17.02.2013 17:03

Mielestäni karmeinta lienee ollut näistä OPS-vastaisista yrityksistä se, kun viime lukuvuonna alakoulun rehtori käsittääkseni suurella vaivannäöllä (se kesti ilmeisesti lähes koko lukuvuoden) sai alakoulun 2-3 oppilaan ja vanhemman päät sekaisin kuoro- ja musiikkituntien suhteen. Hän järjesti näiden oppilaiden kanssa (huom!) musiikinopettajien tietämättä neuvonpitotilaisuuksia, joissa hän - saamani käsityksen mukaan - kehotti nämä oppilaat jopa tekemään muistiinpanoja minun tekemistäni, mahdollisista epäkohdista, sopi heidän kanssaan - vastoin jopa näiden vanhempien tahtoa -, että heidän ei pidä mennä Jurin järjestämiin japanilais-vaasalaiskonsertteihin laulamaan (Juri ilmeisesti oli niin „kamala”). Tiistaiksi nämä oppilaat saivat rehtorilta luvan olla poissa „kamalan” Jurin tunneilta, torstaina jo taas piti tulla. Emmekä me musiikinopettajat tienneet noista taustan tapahtumista mitään, emmekä käsittäneet, miksi oppilaat käyttäytyivät oudosti. Ymmärsimme, että mitä on tekeillä vasta, kun rehtori heilutteli minulle A4 papereita uhkaillen, että tässä on k. oppilaiden muistiinpanoja minusta. Sisältöä en tietenkään saanut nähdä nytkään.

Jopa oppilaiden luokanopettaja meni mukaan rehtorin touhuun. Yllytystyö meni niin pitkälle, että lopulta yksi näiden oppilaiden isistä tuli kesken oppituntiani luokkaan hyökkäävästi huutamaan minulle. Hän on toisen koulun apulaisrehtorin mies. Hän käyttäytyi erittäin röyhkeästi ja aggressivisesti minua kohtaan oppilaiden nähden ja kuullen. Järkyttyneet oppilaat saivat paniikkihäiriöitä ja purkivat hätäänsä piirtämällä miehen sarvipäisenä piruna luokkansa taululle. Eivätkä oppilaat pahinta nähneetkään: kyseinen isä tunkeutui tyhjään opettajainhuoneeseen perääni ja ahdisteli minua siellä vielä yli 20 minuuttia poikansa kuullen!

Missä me eletään?